söndag 6 februari 2011

Kalas

Vi har varit på fyraårskalas i dag, en stor dag för lilla damen i fråga. Hon tyckte det kändes riktigt bra att fylla fyra år.
Visst var det väl jätteroligt att fylla år när man var i de åren, nu kan det ju räcka att fylla vart annat år i stället, kanske.
Vi blev välkomnade av en riktigt fin och lycklig liten prinsessa, hon hade blivit förärad med en så fin prinsessklänning tidigare på dagen.


Paketöppning, spännande...

Hon hade önskat sej en "sminktelefon", vad nu det är?
Vi lyckades visst träffa ganska så mitt i prick vad gällde telefonen,
för glad blev hon.


Dockan fick lite nya kläder.
Lilla damen hade önskat,
en kofta med knappar som man kan knäppa, till dockan.
Vad gör en mormor, jo fixar det och lite till.


Storebror fick också paket.


Morfar är allt bra att ha, till både det ena och andra.




Kram Birgit

10 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Andra vinklar, roligt att se!
tack för idag. De sover som stockar där inne nu, det var visst jobbigt att ha kalas. :-)

Monica sa...

Kära Birgit,ja visst är det härligt att få vara på kalas! Få se de små livens tindrande ögon över att öppna paket! "Tillgång" som vi får vara tacksamma över att få uppleva & vara med om.
Jag hoppas att du har det bra, läste att nu är ni båda lediga. Njut nu och var rädd om dig!
Kram från mig.

Monica sa...

Ja, barnbarnen är verkligen livets efterrätt! Dom är en stor glädje i livet! Och vilka fina dockkläder du gjort! Förstår att lilla prinsessan blev glad!
Kram, Monica

Anonym sa...

vilken jätte fin bild med sparktåget och alla dina barnbarn!
Den är ju hellt underbar
önskar er många fina stunder i solen med barnen
kram från Kristina

Ulla sa...

En härlig dag för fler än jubilaren kan jag se. Det är värdefullt för alla att ha de närmaste inom "åkhåll".

Synnøve. sa...

Det är klart när man är prinsessan Hanna så ska man ha rosa prinsessklänning.

Det är kul med födelsedagskala. Speciellt i den unga åldern.
Men som du säger så räcker det med vartannat år när man blir vuxen...
Jag har bestämt mig för att fylla baklänges from i år. Så i mars blir jag 49. Det tycker jag låter bra det...

Söt tröja till lille dukkelise.
Tänk om var kunnig i stickkonsten...

Nu ska jag försöka sätta mig i soffan ett tag. Är stelbent och öm just nu. Tre timmars promenad med jycken känns i kroppen kan jag säga.
Erri är vår hyresvärds hund. En norsk grå elghund, eller gråhund på svenska.
Men hon tror hon bor här hihi.
Det är en riktig kamrat ska jag säga. Hon passar mig så ingen kan gör mig nått illa. Är hon här när gubben kommer från jobbet får han en utskällning som heter duga.
Är hon inne här när husse kommer sker samma sak...
Men han bara flinar hihi.

Tulpaner är vackraste blomman den här tiden tycker jag.
Hoppas på att de jag har i rabatterna kommer upp.

Ha det gott nu och njut måndagskvällen.
Kram Synnöve.

Gunilla sa...

Så trevligt med barnkalas.
Man blir ju lika upprymd av att ge presenter när man ser hur glada barnen blir.
Och Morfar han blev ju medelpunkt han ochså.:o)

Ha det gott
Gunilla

UllaMona sa...

Vilken liten fin prinsessa med sminktelefon och allt.
Jag har varit hos Nore under helgen och fick med mig någon "bacelusk" hem så jag blev sjuk och känner mig inte riktigt kry idag heller.

Kram

Märta sa...

Tänk vilken lycka att få en prinsessklänning när man är 4 år. Våra tvillingbarnbarn fyller 4 i maj. Oj vad tiden går tycker inte det är längesedan de föddes.
Vilka fina dockkläder du har stickat. Tycker det är pilligt att sticka till dockorna, stickar hellre till töserna.
Ha en skön vecka!
Kram! Märta
ps. hur känns det att ha gubben hemma?

Evatina-beth sa...

Duktig mormor!! Jag antar att det uppskattades.