tisdag 13 juli 2010

Goda vänner

I dag har vi haft besök av goda vänner. Tänk vad fint det är med vänner, även om man inte träffas ofta så tar man vid där man slutade sist man träffades. Vi var tillsammans på Teneriffa i november och hade räknat med att träffas under vintern, men tiden rusar och både de och vi har mycket och många omkring oss. Men vi är glada att vi fick en fin eftermiddag tillsammans med minnen, skratt , korvgrillning, gubbarna sjöng och spelade dragspel, vi kvinns hade lite "tjejsnack" kan man säga så när bästföre datumet har gått ut?
När vi satt på altanen så började det mullra lite i kanten, men åskan kom inte så nära. Även lite regn fick vi , kanske 3-4 mm. Framförallt blev det riktigt skönt och friskt i luften. Helt plötsligt gick det riktigt bra att andas.
Vattentunnorna blev inte fulla, men det räcker ett par dagar att vattna med iaf.


Våra fina vänner, gubbarna var lumparkompisar -73
vänskapen har alltså funnits länge.

Taggen ska alltid vara med,
" se sån stil han har"
halva han på sittdynan och andra halvan på ryggdynan, skönt??
Han låg så här en bra stund.

Jag önskar er en skön sommarkväll

Kram Birgit

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Trevligt att kunna träffas och prata minnen. Vi har ju vår Kisatur kvar, men den blir senare i sommar. Och så ska det bli en Norgetur också.
Här upplevde vi det värsta åskväder jag varit med om i natt. Det blixtrade och mullrade i ett och var ljust som på dagen. 33 mm regn fick vi också. Höll på över en timme. Lika kvavt efteråt också. Jag är ju åskrädd också, men har lärt mej att inte visa det.
Utlovat regn och åskväder i kväll ser ut att utebli och det tackar vi för. Men värmen är fortfarande klibbig.
Vi hade det så fint på vår lilla tur norrut. Men jag bör inte besöka sådana ställen där jag kan köpa garn. Har garn att väva av tills jag blir 200 år. Men jag tror att alla vävare är sådana.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Monica sa...

Kul med besök av vänner man träffat på en resa! Man säger så ofta, att nu måste vi träffas hemma också, men det blir så sällan av...
Hoppas att vi också kan få litet åskregn, som rensar luften!
Ha det bra, kram, Monica

Märta sa...

Härligt med gammal vänskap. Vissa vänner tappar man aldrig kontakten med.
Blev lite nyfiken på var din "gubbe" gjorde lumpen. Min gjorde sin i Eksjö 1972-73. Vi träffades sen 1975 o då gjorde han en repmånad och sen har han inte behövt använda kronans kläder mer.
Vi fick ca 9 m.m. regn och riktigt med åska tyvärr hann vi inte få in allt torrt hö.
Ha det så gott i sommarvärmen!
Märta

UllaMona sa...

Hittade din blogg via Huga, jag återkommer gärna.
Kram

Monica sa...

God kväll kära Birgit. Klockan är mycket...men jag hade liiite svårt att somna(värmen) så jag satte mig här framför datorn en stund. Trots att vi sedan någon dag sover i källaren!
Vet du va: ja inte är världen stor....tror att jag känner "tjejen" som var på besök med sin man. Om det är den jag tror så har vi arbetat ihop för några år sedan(ssk o heter Birgitta M)hon arbetar natt...eller om hon slutat? Är jag "rätt ute"......Visst är livet underlikt ibland?
Nu önskar jag dig en bra dag...när du vaknar...för nu tror jag att John Blund börjar komma till mig.
Var rädd om dig! drick mycket vatten! Kram från mig.