fredag 2 juli 2010

Sommar

Nu har det verkligen blivit sommar och varmt, här iaf. Med sol och värme följer visst förkylning, får se hur det går. Gubben min har varit förkyld veckan som varit, jag har börjat med lite gnathosta och halsont i dag. Men det är väl bara att allt får ha sin gång, och så är det bra igen.


Jag har fönstret öppet där jag sitter och då hör jag hur det pratar långt borta. Det är stadslopp!! i vårt lilla samhälle i kväll, hela 5 km, tror jag. Oj, att springa på asfalt i denna värme, men de kanske är vältränade de flesta så det går bra. Det var visst ett par hundra anmälda, hörde jag av en entusiast, i går.



Varmt idag,
på baksidan av huset där det varit skugga sedan fm var det 25,4 grader
på framsidan så här varmt

Taggen orkar inte "prata" med mej, bara ligger,
föreslog honom en dusch eller bad men jag tror han tackade nej.

Blomlåda på altanen
måste ju ha med lite blommor också.


Växterna behöver vattnas ordentligt nu.



Ha en skön sommarkväll

Kram Birgit




4 kommentarer:

Felix sa...

Ajaj, då får du hålla dig i skuggan. Bakterierna trivs i solen och värmen, så då blir förkylningen värre om du vistas där. Men i den här värmen är det väl skuggan som gäller i alla fall!

Taggen kanske piggnar till nu framåt kvällen när nattpasset börjar... Så är det med Tiger i alla fall.

Soliga och VARMA sommarhälsningar
Elisabet

Monica sa...

Tack för din kommentar Birgit.Det är sååå trevligt att följa med på dina promenader. Så jag kommer gärna med på fler...*fniss* sedan tar du så vackra bilder. Som jag sedan sitter & njuter av.
Imorgon åker vi till Stockholm & sedan tar vi med den "lilla" familjen på en kryssning till Tallin.Där väntas tillökning, så vi får ta det lugnt nu när det är sååååå varmt. Den "nya kryddan" är beräknad att komma i början av oktober. Men där finns sedan två år en liten gosse, som jag talade med i kväll på telefon. Han så då till mig att "faffa" och han skulle imorgon åka en liiiiiten båt.Så de är ju för goa de små liven.
Önskar dig nu en skön helg, var rädd om dig. Försiktig med "tuvhoppandet!
Kram från mig.

Monica sa...

Ja, man ska ta det försiktigt i värmen! Och ändå kan man bli förkyld - visst är det konstigt?
Hoppas att du klarar dig med gnathosta...
Ha en skön helg, kram, Monica

Märta sa...

Hoppas att förkylningen har klingat av och att du mår bättre nu! Inget kul att vara förkyld i den här sommar värmen.
Hoppas att ni får en skön helg, här ska det bli ett par loppis besök nu på förmiddagen.
kram!
Märta