lördag 31 juli 2010

Obygd??

Ja, så är vi på vår årliga syskonträff på makens sida, 18:de året i rad, inte illa. Vi tillbringar helgen på en mysig hembygdsgård i bergslagen. Åtta syskon med respektive och ibland några av barnen samlas för att bara umgås, grilla, spela och sjunga, promenera i skogen, lösa sudoku,korsord eller bada.
I år är inte vädret helt på vår sida, men just nu skiner solen.
Jag hade tänkt blogga om veckan som varit nu när jag har mycket tid och inget som pockar på, men hamnar man i skogen där varken tre eller telia når fram ordentligt så får det bli ett livstecken från mej bara.
Jag har fin utsikt där jag sitter, Finnsjön heter "pölen", det står några barn på bryggan och kollar fiskelyckan.
Hallon finns det gott om här, har plockat en hel del så vi får till efterrätt senare.
Gubbarna kollar in bilarna som är nya för året...
Så diskuteras det gamla tider och framtid som det brukar göras i sådana här sammanhang
med andra ord vi har det jätteskönt och trevligt tillsammans.

Kan någon gissa var vi befinner oss? En ledtråd, Larsmäss firas här nästa helg.
Jag kan verkligen rekommendera denna plats till att umgås eller fira någon högtid på.

Återkommer med lite bilder när jag kommer ut till civilisationen igen.



Ha en skön helg.


Kram Birgit

5 kommentarer:

Monica sa...

Låter jättemysigt med sjön och barnen på bryggan! Så bra att ni håller traditionen levande.
Ska bli kul att se litet bilder sen!
Ha en skön helg, kram, Monica

Monica sa...

Vad trevligt att ha en sådan tradition. På min mans sida har det också något liknande & vi träffas 1gång/år. Jag som är ensambarn & föräldrarna ej i livet,uppskattar dessa träffar (tror jag)mer än min man.
Undrar om du är inärheten av Nora?
Önskar dig en skön helg. Kram från din vän.

Anonym sa...

Vad det låter härligt, synd bara med vädret. Vi var på Larsmäss för ett par år sedan. Det var verkligen en trevlig tillställning och platsen är som du skriver helt fantastisk. Ha en fortsatt skön helg.
Kram Anita

Märta sa...

Låter trevligt med en släktträff!
Kan det vara i närheten av Nora som du befinner dig?
Har läst lite om Larsmäss men aldrig besökt varken marknaden eller Nora.
Hoppas att ni inte fick alltför mycket regn på er!
Kram!
Märta

Felix sa...

Då är ni i Järnboås på andra sidan Nora! Det är ju inte så långt härifrån Närkes Kil... Nu var det några år sedan vi var på Larsmäss, men vi har varit där flera gånger.

Har ni någon släktgård där, eller har ni hyrt något ställe? Roligt med en sådan tradition. Vi ska på släktträff om två veckor. Det är en stor släktträff med ca 125 anmälda! Det är 30 år sedan alla släktingar till min farmorsmor träffades senast, men nu är det dags igen.

Sommarhälsningar
Elisabet