söndag 18 juli 2010

Söndag i Skärstad

Söndagen började med att maken medverkade på en förmiddagsgudstjänst i Furulid Motala. Därefter var vi hos dotter, måg och barnbarn.
Där det finns barn är det för det mesta full fart, så det är bäst att försöka göra sitt bästa att hålla igång.
Lite "degande" med nya saker som Hanna fått, lite bandyspel med Albin och så väntade en god middag som vi kunde sitta ute och avnjuta.
Lite bilder från vår dag...

Ett par små huvuden sticker upp ur veteåkern
vet inte om de var ute på förbjuden mark, kanske,
men det fanns ju blommor där som skulle plockas.

Studsmatta är väl alla barns favorit. Och vad de kan hoppa sedan.


Lite av barnet finns väl kvar i mej tydligen,
kunde inte låta bli att testa, det gick ganska bra,
men det blev inga höga hopp eller konster.
Får väl öva flera gånger,
möjligheten finns då det finns studsmattor på flera ställen..


Dill skulle vi ha med oss hem.
Hanna har plockat en "bukett"


Albin kollar in krondillen,
behöver kanske lite mera tid innan den är klar.


Även potatis plockades, Hanna kunde också dra upp potatis

Albin, en riktigt duktig arbetare, jobbar på ordentligt.
Fyllde en påse själv,nästan.
Det var vår dag som blev riktigt fin, hoppas du också haft en fin dag.
Kram Birgit



8 kommentarer:

hugan sa...

Å vilka härliga och rara sommarbilder! Duktiga,blivande små bönder på arbetsträning :-)

Tack för rar omtänksam kommentar hos mej, det värmer verkligen att någon utomstående bryr sig!

Ha nu en skön sommarkväll!

Bonnfrua sa...

Hahaha, vi bloggade samtídigt och om samma sak. Fast det blir ju ändå annorlunda när någon annan skriver fast om samma händelser!

Anonym sa...

Vilka fina bilder från Skärstad. Vi fick ju en skymt av varandra förut idag, missade tyvärr studsmattan men är mycket imponerad.
Kram Anita

Monica sa...

Härliga sommarbilder! Men vilka stora odlingar! Är föräldrarna bönder med åkrar att odla?
Ha en skön vecka, kram, Monica

Monica sa...

Birgit, vilken trevlig dag ni har haft. Inte heller långt från där jag bor.......Det är sååå roligt att få följa dagen i bilder. För du är en duktig fotograf!
Glassen blev god ! Men det tar tid att göra den...30 min/ 0,5 l + förarbete. jag gjorde flera sorter...så då förstår du att jag inte varit sysslolös.
Var rädd om dig & sommarkram från Mig.

Felix sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig dag! När jag kollade min blogglista läste jag Bonnfruas senaste inlägg, sedan kom jag till din blogg och såg att ni också hade varit på Furulid, precis som Bonnfrua. Snart kände jag igen namnen på barnbarnen och kunde konstatera att Bonnfrua är din dotter! Bloggvärlden är full av överraskningar!

Sommarhälsningar
Elisabet

Monica sa...

Birgit, nu fick jag lära mig något nytt! Visste inte att de fanns ett ställe utanför Motala som hette så.
ha det bra. Kram.

exklusivvardag sa...

Säger hej när jag kikar förbi :-)