torsdag 24 maj 2012

"Lyxvecka"


Nu är sommaren här, varmt, sol och härligt. Som vi har väntat...
Fåglarna kvittrar för fullt och syrenerna doftar underbart nu. Bara att ta för sig och njuta.
Vi har haft lite på gång den här veckan, här kommer lite! många bilder från de sista dagarna.
En riktig lyxvecka, för vi har träffat ALLA barnbarnen den här veckan. En riktigt god karamell att suga på när man får träffa dom lite extra.

 I måndags var vi hos Åsa,
 hon hade för länge sedan bokat in far sin, för att få hjälp att montera
 en gammalträdgårdspump, som ska bli en fontän.
Här är projektet i gång, Gubben min står och klurar och funderar lite.
När det var " kväller " var pumpen på plats och vattnet rann där det skulle.
Det kommer att bli jättefint när det blommorna blommar runt om också.

 Åsa försöker lära mig att fotografera...
inte lätt med alla inställningar osv, men, men jag får inte ge upp.
Något stannar kanske i minnet  förhoppningsvis.
Här har jag testat en macrolins. 
Ett "fullastat" bi kommer in för landning i äppelblommorna.

 Det var varmt i måndags, så vattenspridaren kom fram.
Men det var konstigt nog bara barnen som sprang där i vattnet, t.o.m. katten gick lite omvägar.

Det bjöds på kaffe och nygräddade mandelkubb, smaskens..

 Tiger låg vid mina fötter under bordet, bara svansen syntes.
En svans att vara stolt över tycker jag, fint tecknad.

En snabbvisit hos föräldrarna innan vi drog vidare i går. Där hade de hattparad. 
Smart och förståndigt när solen skiner.
Det bjöds på rabarberpaj och vaniljsås till förmiddagsfikat.

 En fin hatt till, det är Molly som är ägare till den här solhatten.
Vi var på snabbvisit hos Marcus med familj, och fick ett par timmar tillsammans där.

 Farfar och Molly ute och går en sväng.

 Vi är riktigt goa kompisar vi, faster Mia och jag.
Farfars pekfinger är precis lagom att hålla i när jag ska gå.
Vi fick en varm och fin kväll tillsammans med "Örebroarna"

 En blomma som det finns gott om och inte alla är så förtjusta i, 
men jag tycker den är vacker....

...men de här passar nog bättre att plocka med sig in.
Det blir nog en bukett liljekonvaljer plockade till helgen.

Ha det gott
Birgit




7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Härliga sommarbilder. Så roligt att få träffa barn och barnbarn.

Anonym sa...

Underbara sommartid! Mandelkubb! Det måste jag baka! :-D

Felix sa...

Ljuvliga bilder på både barnbarn blommor och Tigers svans!

Försommarhälsningar
Elisabet

Monica sa...

Ja nog förstår jag att du har haft en riktigt härlig Lyxvecka! Så ljuvligt att åka runt och besöka "de sina". Tänk vad mycket glädje dessa kan ge oss! Underbara bilder, jag tycker du är en riktigt duktig fotograf!
Nu ska du ha de så bra! Njut av att vi har sommar nu! Var rädd om Dig!
Kram och vink från mig.

Black Iris sa...

Härliga bilder du visar så jag förstår att du haft en härlig vecka..

Kram Maidi

Birgitta sa...

Vackra bilder med sol och värme. Men nu är slut på värmen för ett tag och skönare arbetsväder har infunnit sej.
Kram Birgitta

hugan sa...

Härliga sommarbilder! Och visst har Tiger en vacker svans minsann! :)

Vad skönt att bara åka runt till alla goa barn och barnbarn! Och föräldrar i härliga hattar! :)

Här är det fortfarande inte mycket till sommar, börjar tvivla på att det blir någon alls.

Ha nu en skön vecka!
Kram