söndag 24 februari 2013

Sportlov och Ipad

 
Så var sportlovsveckan ett minne blott, jag hade sett fram emot den. Men den började med magsjuka här i huset, därför blev sportlovsbesöket någon dag kortare än planerat.
Vi fick iaf några dagar tillsammans då vi umgicks, åkte spark och skridskor. Dagarna går så fort och snart är lovet över och det är skoldags för barnen igen, och den vanliga lunken rullar på här i huset.
 
 
 
Jag tycker om att titta på fåglarna som kommer och äter hos oss.
Det är inte så många samtidigt,
 kanske beroende av de små fyrfotadjuren som också finns här.
Herr och fru domherre har besökt oss flera dagar nu,
de lyser verkligen upp med sin fina färg.

 Ett fint motiv men en dålig fotograf.....eller ska jag skylla på kameran
nej jag tror det är störst fel på den bakom kameran.
 
 Skridskotime..
här går det undan
 
 Varm saft smakar gott..
 
 En liten näbbmus tittade fram och åt på bröd som någon tappat.
Ååå så söt var grabbens kommentar,
han ville så gärna ta upp och hålla den
men det tyckte inte jag, så vi stod en bra stund och tittade på den
innan den smet iväg.
 
 
 Mor min 87 år ung, har sagt att det skulle vara roligt att ha en Ipad.
Sagt och gjort så införskaffade vi en sådan nu i veckan,
och i dag var det premiär. Mycket information att ta in,
 men får hon sitta i lugn och ro och testa, så fixar hon det snart.
Snart spelar vi nog Wordfeud för fullt.
 
Farsgubben funderar allt på hur allt detta kan fungera,
 kanske inte att undra på när man närmar sig 90, med stormsteg
 
 
Birgit


5 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag har också fina domherrar här. Men vill helst att de ska vara i skogen, eftersom de förebådar snö.
Idag har vi haft en strålande vinterdag med + 20 mot väggen, takdropp och snöras från taken, fågelkvitter m.m.
Jag tycker din mamma är helt otrolig som skaffat sej en Ipad. Hon fixar säkert den också.
Kanske dags att skaffa en sådan snart.
Ha det riktigt gott nu.
Kramar till dej

Monica sa...

Här har barnen också haft sportlov i veckan men dom fick klara sig utan snö! men med ridläger, innebandy och bowling, så gick det också bra!
Så fint med domherrar, det är riktiga vinterfåglar!
Maken och jag fick en iPad av våra döttrar när vi fyllde 70 i fjor och den används flitigt till wordfeud! Men det var verkligen käckt av din mamma att börja använda en!
Ha det så gott, kram, Monica

Skaparglädje sa...

Trist att magsjukan kom precis lagom till sportlovsveckan. Men ni verkar ha haft ett par fina dagar tillsammans ändå.
Vilka tuffa föräldrar du har, som vill testa den nya tekniken. Hoppas det går bra för henne.
Ibland kan bilder bli lite suddiga, men ditt kort var fint trots allt.
Kram!

Äppelblom sa...

Mysigt när "gamlingarna" hänger med på lite ny teknik.
Fin bild med "farsgubben" i bakgrunden.
Må så gott!

Black Iris sa...

Men nu blir jag imponerad.. Jag är s.k. sladdbarn så mina syskon är 14 och 15 år äldre än mig. Syrran är då 74 år och vi har tjatat på henne att hon skulle kunna ha så mycket sällskap med en dator eller en I-pad eftersom hon sitter ensam så mycket efter en stor hjärtinfarkt.
Nejdå det kommer hon aldrig att kunna lära sig säger hon. Det är så synd tycker jag.
Jag kan ju inte heller umgås så mycket med henne eftersom hon bor i Östersund och jag i Göteborg.
Väldans roligt att din mamma ville ha en I-pad i alla fall :)

Kram Maidi