lördag 16 februari 2013

Utsikt från köksfönstret

 
 
Åter en vecka att lägga till handlingarna.
En vecka då solen inte synts till, inte här hos oss iaf.
Men jag vet ju att den finns bakom molnen och tittar fram rätt vad det är. Men visst är det lite lättare när den skiner och det gråa försvinner för en stund.
Alla hjärtans dag har också passerat. Jag minns den första "alla hjärtans dag" som jag registrerade. Det måste ha varit 1971, jag gick då elev på operation i Västervik. En av sköterskorna där klistrade röda hjärtan på alla träskor som stod i "slussen" in till operation. Jag kommer ihåg att många blev glada och överraskade för den lilla uppmuntran.
Ett större minne , vår son föddes på Valentindagen, oj så många år sedan....  jag börjar visst bli gammal!
 

 
Jag brukar ju berätta att jag saknar min katt och det gör jag, men som tur är, säger jag,  finns det flera katter runt omkring oss. Jag kan ju sitta och titta på dem när de strosar runt i trädgården.
En nyinflyttad liten katt har hittar skatboet som finns i pilträdet hos grannen. Skatorna var inte så glada på katten.
 

Grå dag, snö, en grå katt och en svart vit skata, inte lätt att få till på bild.
Katten sitter högt upp i trädet, skatorna tjattrar
 och nyper honom i svansen, men katten är envis
 
 
 En skata kommer in för anfall, katten sitter kvar.
Jag tror att skatorn gav upp först, för de försvann
och s.s hoppade katten ner.


Den här stora fågeln satt länge på fröautomaten...
 

...
.. vi trodde det var fel på den för den satt där så länge, alldeles stilla.
Men den flög iväg, kanske vilade den middag??
 
 
 
Fortsatt skön helg
Birgit

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken fin fröautomat ni har...fågeln vilade helt säkert middag.
Kram!

Monica sa...

Förstår att du saknar din katt. Vår dotter miste just sin, som var 18 år.
Vilken söt fröautomat ni har!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Fint fågelhus du har. Har jag missat att din katt är borta. Förstår att du saknar den. Här har kommit lite snö nästan varje dag. Hoppas att våren kommer snart.
Önskar dej allt gott.
Kramar till dej

Äppelblom sa...

Fin bild på den lilla fågeln.
Katter och skator - det kan bli ett roligt skådespel.
Må så gott och kram!