onsdag 11 september 2013

Katter och utflykter

Hejsan!

Visst har vi en fin och härlig höst, varmt och soligt. Ändå tycker jag det är skönt att det blir mörkare på kvällen och man kan krypa in i stugan och tända ljus och mysa. Lite tveeggat kanske då jag inte precis väntar på vinter och snö, men så är ju vårt klimat och vi har det fantastiskt bra och fint som får bo här.
Här kommer en hel rad med bilder från sista veckan.
Tyvärr blev ett par bilder suddiga, men de fick vara med ändå.

Jag är ju kattälskare, så nu när vi ingen egen har längre
håller jag gärna koll på grannarnas katter.
Det här är Skrållan och Valter.
De busar ibland, gillar att titta på utsikten från taket.
Den här kvällen råkade de vara där båda två samtidigt,
och till sist fick de syn på varandra.
 
 Hördudu det här är mitt tak säger Skrållan och börjar slåss.
 
 Hoppsan vart tog du vägen?
Valter ramlade ner, men klarade sig och traskade lite slokörad hem till sig.
 
 I söndags tog vi med föräldrarna på en utflykt till vårt fina ställe,
som även de har varit vid mycket, förr.
Det blev en skön eftermiddag vid sjökanten.
 
 Ingen badade, bara mina fötterna fick svalka sig lite.
 
 Naturen talar om att hösten är på väg.
 
 Lite enkelt sjögräs kan vara vackert.
 

 Åter en skogsvandring med våra goda vänner.
 
 Nyponen var mogna, jag är inte bra på att göra soppa av dessa.
Men min mor  gjorde det mycket när våra barn var små.
 
 När jag skulle hänga tvätt i dag var tvättvindan full av vackra spindelnät.
Betyder det höst, kanske.

6 kommentarer:

Monica sa...

Visst har vi en underbar höst och igår kväll fick vi äntligen ett riktigt efterlängtat ösregn! Så idag har allt sett mycket friskare och grönare ut igen!
Men björklöven har börjat falla, så visst känns det att hösten är här!
Så roligt för dina föräldrar att få komma till ett ställe dom varit vid förr och känner till!
Ha det så bra, kram, Monica
P.S. Tack för dina snälla ord om mina bilder! D.S.

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Birgitta sa...

Vi har också haft väldigt fina sommardagar. Fast vi behöver regn för det är så torrt i marken.
Fina bilder som vanligt hos dej.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Äppelblom sa...

Hej - nu var det längesedan jag var inne hos dig och läste. Har suttit en stund och läst en massa fina inlägg som jag missat under min bloggpaus.
Du har alltid så fina mysiga bilder - tack för dem.
Må så gott och kram!

Black Iris sa...

Javisst, går vi mot hösten nu men dina bilder ser ännu härligt somriga ut..

Kram Maidi

Gunnel sa...

Fina bilder! Du är en riktig friskus som vågar doppa fötterna nu. Kan inte ha varit så speciellt varmt i vattnet. Hemmalagad nyponsoppa är jättegott.