fredag 26 november 2010

Advent

I går åkte vi till Nora för att träffa makens syskon med respektive. Det var födelsedagsfirande, smörgåstårta och gott fikabröd. Roligt att träffas alla, annars brukar det vara en helg på sommaren som vi alla brukar träffas. Så detta var en extra bonus.
Trots dåligt väglag for vi iväg, allt gick bra och vi kom hem igen lyckligt och väl efter en trevlig eftermiddag.

När jag var liten ca tre år bodde jag och mina föräldrar i ett kapell och på övervåningen bodde pastorn och hans familj.
De hade en dotter som jag såg upp till, hon kanske inte var lika road av att umgås med mej för hon var nio år äldre än jag. Familjen flyttade vidare och jag och föräldrarna blev kvar i byn.

När pastorsdottern och jag vuxit upp möttes våra vägar igen, vi blev nämligen svägerskor, häftigt. eller hur?
Synd bara att vi bor långt från varandra så vi träffas inte så ofta, men i går gjorde vi det.


Ulla (min fina svägerska) och makens bror Sune.




Vår "lilla" utegran, som blivit stor nu, är färdigklädd och kan möta advent med sina ljus.

I dag har det varit en pysseldag.
Jag har väl som de flesta kanske, plockat fram
ljusstakar, stjärnor och änglar och pyntat hemmet.
Nu lyser stjärnorna och ljusen här hemma och allt känns bra inför adventshelgen.


Önskar er alla en skön 1:a advent.


Kram Birgit







4 kommentarer:

Monica sa...

Birgit, önskar dig en riktigt trevlig Helg ! vilken "söt" liten solskenshistoria om din svägerska.
Var rädd om Dig! Varm kram från mig.

Birgitta sa...

Vad trevligt att ha en stor släkt och kunna träffas och fira ihop.
Så fin din lilla gran är. I morron ska jag ta mej i kragen och göra adventsfint. Maken ska jaga älg i helgen, det kommer att bli riktigt kallt om öronen. Han ska ta med ved så han kan elda när han sitter på pass. Vi har inte fått snö den här veckan.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

UllaMona sa...

Tänk ändå vad krokiga vägarna kan vara ibland, tänker på pastorsdotterna som blev din svägerska.
Visst är det härligt att träffas hela "storfamiljen" jag suger ännu på karamellen...helgen med sönerna och deras fruar.
Ha en fin advent!
Kram

Gunilla sa...

Vilken otroligt fin historia,
tänk vad världen är liten.

Ha en riktigt fin advent
Kram/Gunilla