tisdag 30 november 2010

Anders braskar.... Award

"Anders braskar julen slaskar", oftast stämmer det, hur det blir i år, ja det får vi se.
I dag är det svårt att tänka sej att det slaskar i jul. Det har varit ca -10 grader hela dagen och solsken, en fin dag
Här hemma, framförallt yngsta dottern, har alltid haft koll på detta talessätt och varit besviken när Anders braskar.
Jul blir det ju i vilket fall som helst, men visst är det fint med en vit jul och barnen kan vara ute och åka pulka eller skidor, än så länge räcker trädgården till åt dom.



Skönt att kunna elda i braskaminen när det är kallt ute,
Vi har snö ute nu så det räcker för min del.




Jag har fått en award från både hemjord,hemgjort och bonnfrua

Jag tackar och bugar för detta.

Det följer en uppgift med också.....



Jag delar med mej denna Award till mina bloggvänner som läser min blogg.


Lite mera om mej...


Gått min utbildning på Birgitta sjuksköterskeskola, BSS. i Linköping för lääänge sedan.
Har alltid älskat mitt jobb
Älskar att umgås med barnbarnen
Åkt ökenbuss mellan Dongola och Khartoum
Varit i Gaithlinburg på konserter
Älskar fortfarande min man.



Önskar dej en skön kväll

Kram Birgit

5 kommentarer:

Monica sa...

GRATTIS Birgit, Hipp Hipp Hurra!!!
Den var du värld!
Dina Inlägg är sååååå trevliga med vackra bilder+fin text till.
Lyfter på min Hatt och säger Grattis!
Var rädd om Dig! Önskar dig en fortsatt bra vecka.
Kram, men i dag måste de bli en extra.

Ulla sa...

Ja, nog braskar det alltid! Det serhärligt utmed din brasa. Jag tror jag ska sy oss var sin vetekudde ikväll för nu behövs det hjälp att hålla värmen.

Evatina-beth sa...

Det blir spännande och se om julen kommer att slaska.
Just nu är det ju vackert, men ack så besvärligt på vissa platser.

hugan sa...

Kallt var det här! -24 igår, idag rena sommaren med bara -8, ganska skönt ute! var har jag shortsen...?

Den där sista punkten på din lista om saker vi inte visste om dej var klart bäst ;-)

Ha en skön vecka!

Gunilla sa...

Jätte Grattis till dina awarder visst är det roligt med lite uppmuntran.

Här har vi bara minus 5 idag och sol men det blåser så det känns ganska kallt.

Riktigt trevligt att få veta lite mer om dig och det sista :o)
Vet din gubbe om det:o)

Ha det gott
Kram/Gunilla