torsdag 18 november 2010

Hemma igen

Ja så var jag hemma igen. Har varit hos "dalmasen" några dagar för att umgås och pyssla. Pappa i huset är borta hela veckan och mamma jobbar, så jag har varit sällskapsdam till herrn i huset.

Jag drog i väg i måndags morse i regnrusk, men ju längre norr ut jag kom så blev det snö. Inget vidare att köra i snöblask, men det gick bra.

Jag hämtade grabben hos dagmamma, det var en glad liten fyr som mötte mej i dörren. Sedan gick nog munnen i ett tills han somnade på kvällen. När man snart är fem år så har man ju massor att prata om och berätta. Vi träffas ju inte heller så ofta, så visst finns det mycket att diskutera.

Vi började oss med att skotta blöt snö för att kunna parkera bilen bra.
Det var skönt ute så det blev en snölykta gjord också. Den lyste faktiskt fortfarande när jag åkte hem idag.

Här kommer lite bilder från dagarna, läser du Mia´s blogg finns en del av bilderna även där





Seth gosar med Gandalf, en snäll, mysig och mycket hårig katt.
Tisdagförmiddag tog vi en promenad till affären,
herrn ville mycket hellre cykla trots kallt och snö,
det var inte så smidigt, men vi kom hem till värmen efter en skön stund ute.
Snölyktan vi gjorde, en av katterna var med på en kant.

Vi bakade bullar och lite annat nyttigt, bullarna på bilden har Seth bakat själv.
Tisdagkväll = "springträning" vilket väder det än är, så visst var han och vi där,
trots iskallt väder.
Seth sitter och räknar i solskenet

Takdropp när solen värmer.
En koncentrerad grabb.
Frodo har en magnet i halsbandet och där kan vad som helst fastna,
här ett lock från en honungsburk, inte en stor medalj som det kan se ut som.

Det har bakats, både saffran, pepparkakor
och byggts pepparkakshus
legogubbar vaktar huset.


Mycket gos har vi också hunnit med.
I dag var det dags för mej att vända kosan hemmåt igen,
så jag lämnade en glad grabb hos sin dagmamma på morronen för att fortsätta resan hem.
Jag lämnade ett snöigt Dalarna och kom hem till ett än så länge snöfritt Östergötland.







Kram Birgit

7 kommentarer:

Mia sa...

Tack för att du var här!!!!
Det är alltid lika härligt att ha dig här mamma. KRAM

Gunilla sa...

Vilken härlig tid du fick tillsammans med barnbarnet.
Och vad mycket roligt ni hann med ochså.
Det är bara att njuta av barnen medans de är små.
Mina barnbarn är stora nu det yngsta är 13 år och det älsta 20 så tiden bara flyger iväg.
men jag får ju njuta av småbarn än för jag jobbar ju ochså som dagmamma.

Ha en fin helg
Kram/Gunilla

Birgitta sa...

Kunde just tänka mej att du var ute och roade dej när du varit så tyst på bloggen. Mycket roligt har ni hunnit med och tänk att ha någon som kommer hem och bakar.
Vi har också snö hos oss. Tror nog att vi får en lång vinter.
Önskar dej en skön helg.
Kram Birgitta

hugan sa...

åh så mysigt ni ser ut att haft det! En gåva att få ha en mormor/farmor så nära...

ha nu en skön helg!

Monica sa...

Ja ha, så frun har varit ute på vift....Tänk vad härligt att kunna få vara med sina barnbarn. Det är allt lite speciellt. Det där "lilla extra" i livet.
Fina bilder tar du också, du är en "hejare" med kameran.
Önskar dig nu en skön helg.
Varm kram från mig.

Märta sa...

Härligt att få umgås med barnbarn! De har så mycket klokt att säga o de är ju så ljuvliga.
Lever just nu i ett mindre vakum i väntan på en stor undersökning efter att ha varit hos doktorn. Så jag orkar inte alltid vara så flitig i bloggvärlden.
Hoppas att ni har en skön helg!
Kram! Märta

Ulla sa...

Välkommen hem! Det där att åka på lite "arbetsläger" till sina barn är bra trevligt. Tänk att dom degarna och den tvätten bara är roligt att ordna med. Det ser ut som det var adventsklart när du reste och det förstår jag var uppskattat. Trevlig helg!