lördag 6 november 2010

Moby

Moby, så heter huset där jag är uppvuxen och mina föräldrar fortfarande bor. Det är en röd liten stuga som ligger i en skogsbryn, väg framför tomten och så en järnväg strax intill, ganska så idylliskt tycker jag.

Jag åker dit en eller ett par gånger i veckan.
I dag var vi där en sväng på förmiddagen, fikade och så fixades det lite med vattenreningen, det finns ju inte precis kommunalt vatten ute på vischan, så det kan vara lite pyssel med både det ena och andra.
Solen sken från en klarblå himmel, så vi tog oss en liten tur ute i trädgården och på vägrenen.


Svanarna som bor på åkern på andra sidan vägen.
De gillade inte när jag närmade mej med kameran, utan promenerade iväg.

I dag var det fullt pådrag på andra sidan järnvägen.
Några grabbar körde motorcross eller speedway??
runt en stor åker, varv efter varv. Inte blev de trötta inte.
Om jag vore ung skulle jag gärna velat testa ett varv...

Polisen som pappa tillverkat för många år sedan vände ryggen till oväsendet.
Orkade nog inte bry sej, stackaren har ju stått ute i ur och skur länge.


Här går det undan, tror jag.


Ingen ville vara med på kort.......

Snöstakarna är satta för länge sedan, skönt att den vita varan inte anlänt än.
Kan vänta till jul, kanske


I eftermiddags fick vi besök av dessa två sötnosar och deras matte och husse.
Stora tjejen heter Alice, den lilla Saga.


Kram Birgit

9 kommentarer:

Monica sa...

Kära Birgit, vill önska dig en trevlig helg. Som vanligt trevliga bilder+text. Skattar åt bilden där "ingen" vill vara med....
Kram och var rädd om dig.

Birgitta sa...

Vilka roliga bilder du tagit, särskilt den med skuggorna.
Så fina vovvarna är. Har alltid önskat mej en sådan.
Vår drever kom hem i torsdags kväll efter 4 dagar i skogen. Ja, han kom inte hem själv, utan blev infångad (ifattsprungen och fångad) ca 3 mil härifrån av en i jaktlaget. Skönt att han är hemma igen.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Vilken idyll, och så skönt för dina föräldrar att kunna bo kvar, tack vare din och din familjs hjälp!
Fina hundar!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram, Monica

Ulla sa...

Tänk att få åldras där man verkat! Jag förstår att det beror pånära och kära, så skulle många få ha det. Fint besök får man säga den "lilla" knep tag i hjärtat. Skön söndag!

Gunilla sa...

Vilka fina bilder du visar idag.
jag blir lite full i skratt när du visar skuggorna och att ingen vill vara med på foto.

Gosiga hundar ochså , det är något som vi saknar.

Ha en riktigt fin början på veckan

Kramen/Gunilla

MalinSj sa...

Fina hundar, såna skulle man vilja ha. Tack för att du tittade in hos mig. MalinSj

Black Iris sa...

Ingen ville vara med på bild men ändå kom ni med allihopa.
Alice och Saga var allt ena riktiga sötnosar.

Kram Maidi

hugan sa...

Har ni fortfarande ingen snö?? Jag vill gärna ha snö till första advent, lite mer julstämmning på det viset. Idag snöar det o blåser för fullt här minsann.

Nä just det ingen ville vara med på bild men alla var med ändå :-)

Åhh så söta vovvar som ligger där så lugnt o fint...!
(Här rusar en vilding runt)

Ha en skön vecka!

Märta sa...

Här har vi massor av den vita varan, det har ni väl också fått nu. Ska visst smälta bort till helgen och det var i tidigaste laget som den kom, gör inget om den väntar lite till.
Fina hundar som ligger där och kikara på oss!
Kram! Märta