torsdag 11 november 2010

Bara tacka och ta emot

Bara tacka och ta emot säger man, nu får man ta emot, men tackar gör jag inte. Nej, snön kom alldeles för tidigt, enligt min uppfattning.
Fast visst blir det ljust och fint ute, och ganska mycket extra träning blir det ju av att skotta snö.
Snön var blöt och klistrig så det var lite svettigt en stund.

Ska postbilen komma intill postlådan och jag ta mej ut dit och till lite andra ställen, så är det bara att jobba på. Gubben min är ju inte hemma och kan hjälpa till i veckorna, tyvärr.
Ska inte klaga, än fixar jag ju det.


Man får vara på sin vakt också när man är ute och går så man inte hamnar på rumpan och ev. på akuten, det vore för trist. Bäst att gå försiktigt och "trippa" fram, för inne kan jag ju inte hålla mej, trots snö och halt väglag.

Jag får väl inte bara se det ur min synvinkel, det finns ju flera jag och många är nog glada över att den vita varan kommit. Barnen t.ex.




I måndags var det en vacker dag, kallt och sol, massor av rimfrost.
Solen värmde på staketet så det rök, jag eldade i kaminen,
vår lilla gran var fint "pyntad",
Taggen trivdes bäst i fönstret över det varma elementet.

I tisdags såg det lite annorlunda ut,
men ganska vackert trots att jag inte gillar snön.

I dag torsdag, när jag kom hem efter att ha tränat, tittade solen fram.
Taggen lite fundersam, vart ska jag ta vägen?
solstrålar i snön.




Kram



9 kommentarer:

Monica sa...

Här har du en till, som inte gillar snö! På julafton räcker bra för min del...
Och dratta på ändan, eller ännu värre med pannan i gatan, gjorde jag helt utan halka, för en månad sedan och har fortfarande en blålila bula, så det vill man INTE göra!
Så ta det försiktigt!
Ha en fin helg, kram, Monica

71:ans blogg sa...

Om jag får bestämma så skulle snön komma till advent och sedan kan den försvinna till Tjugondedag jul.
*ler*
Mycket fina bilder!
kram kram

Monica sa...

Wow Birgit, vilka underbart vackra vinterbilder! Ja, nu får du gå försiktigt....nu kan du inte hoppa från tuva till tuva.....*fniss*
Lyssnade på underbar orgelmusik i stadens kyrka. Varje torsdag 12.15 är det lunch musik...kaffe+baguette. Behövde de efter morgonens bravader....hi,hi.
Vinter kram från mig.

Ulla sa...

Jag är kluven till det härmed snö. Fint, tyst, rent,kul får dom yngre men å andrasidan besvärligti trafik och skottning. Nja, plus vinner nog. Tur att vi lever i en demokratioch har åsiktsfrihet.

Anonym sa...

Så fina bilder! Jag är lite kluven till snöns ankomst, å ena sidan halt, jobb etc å andra sidan ljust och roligt för barnen, men om den ska stanna till april så känns det lite långt:=)
Ha det gott i det vita
Kram Anita

Birgitta sa...

Hej! Har ju hört att det kommit mer snö på östra sidan. Vi har haft tur nu igen och bara fått några ynka cm och därtill kyla, så snön är väldigt lätt. vi har inte behövt skotta heller. Fast vägen var hal och spårig. I morron blir det vävstugan hela dagen och på lördag blir det nog lite annat roligt.
Ha det!
Kram Birgitta

pastorsfrun sa...

Vilka fina bilder mamma!
Och här har du ju en som älskar snön och det är väl tur det eftersom sonen också älskar snön och vill vara ute i den hela tiden =)
Du är välkommen på måndag! Ska bli sååååååååå mysigt att få rå om dig lite!
KRAM Mia

UllaMona sa...

Ja som Du kanske vet så tycker jag mycket om snön och vintern. Jag är född i Januari...kanske därför ;-)
Jag har ju valt att bo i Vinterstaden just för att ha nära till fjällen, Storsjön får symbolisera havet för mig.
Nu ser jag fram emot längdskidåkningen...jag upplever sällan snökaos, snöröjningen fungerar utmärkt på vägarna och inne i stan.
Ha en skön och fin helg, och du vackra bilder du lagt ut.
Kram

Märta sa...

Visst är det vackert med snö men den kom lite tidigt i år. Nu ikväll är allt borta. Vi har haft riktigt dåligt väglag i byn där vi bor snöröjningen var mycket dålig.
Det är fina bilder du visar oss. Hoppas att vi får lite vitt igen till jul.
Ha det så gott!
Märta