onsdag 3 november 2010

Novemberdag

I dag har det varit riktigt novemberväder här, sol, blåst och regn, men dagarna försvinner ju fort vilket väder det än är.
Grått och mörkt, men visst kan man hitta ljusa eller fina saker och detaljer ändå tänkte jag, så jag gav mej ut på upptäcktsfärd. Inte så långt, men runt huset och lite till, vädret ändrar sej ju fort och det såg lite oroväckande mörkt ut.


Vacker himmel innan skyarna mörknade.

Solen glimmar i ett vattenspår på gatan.


Tyvärr suddigt, men fåglarna vid sin matautomat är rogivande att titta på.
Jag minns att jag i min ungdom tyckte det var konstigt att äldre kunde sitta länge
och titta på fåglarna när de åt.
Men jag är ju inte sämre än jag kan ändra inställning,
eller kanske jag är bland de äldre nu, vad vet jag??

Vattendroppar på en gren i en rishög


Himlen mörknar och jag behöver nog dra mej hemåt

Jag hann inte riktigt hem innan det började regna och blåsa.
Vimpeln snodde sej rejält om flaggstången, hoppas den "knyter" upp sej själv.
Kram Birgit






6 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Fina bilder även om det är mycket höst över dem. Vi har också haft en så dag regntung dag. Har varit ute och åkt på grusvägar och det är rena tjällossningen där. Har letet efter vovven som varit borta sedan i måndags fm. Men han var synlig på fm och jag kastade mej iväg, men inte var han där då. Hoppas maken hittar honom nu. Det är alltid oroligt att djuren på skogen bland alla vargar.
Ha det gott.
Kram Birgitta

UllaMona sa...

Alltid finns det något positivt att se eller höra om än det är grått och trist.
Här har det varit dimma hela dagen, solen förmådde inte att värma bort den.
Det är bra konstigt här i fjällvärlden + 3 gr och inte en snöflinga...uppe på kalfjället är det lite vitt.
Följde med dig på promenaden via dina bilder och det var trevligt.
Kram

Monica sa...

Tack, tänk vad många "promenader" jag får med dig....hi,hi,hi. Du tar så vackra bilder. Själv är jag genomförkyld så jag kom inte ut idag. Ha det så bra. Kram

Monica sa...

Du har en fantastisk förmåga att se små ljusglimtar i allting! En avundsvärd egenskap!
Dessutom tar du väldigt fina bilder!
Må så gott,kram,Monica

Ulla sa...

Du har ändrat inställning! Åldrande är något som drabbar andra eller hur? Gråväder kan ju vara skönt om man slipper gå ut. Vi befinner oss i ett regnigt Stockholm och har sett Terrakottaarmen efter en dag i diverse butiker och måltidsstopp. Utställningen var riktigt intressant och shoppingen hette duga den med. Nu är det ömma fötter och välbehövlig vila som väntar.

Märta sa...

Härlig höstpromenad trots gråväder!
Hoppas att ni får en god helg!
Kram! Märta