söndag 28 november 2010

Snö, snö, snö...

Den vita varan har varit väldigt generös och givmild den här helgen. Lite för tidigt enligt mitt och makens tycke. Skulle man inte behöva flytta på den för att ta sej fram så kanske det vore mera okey.
Nej, nu måste jag se det positiva istället. Det blir mycket ljusare och renare ute, man får ganska mycket motion när man har många gångar,trottoar, och gatan med postlådan, att skotta. Så har vi ju en snöslunga också.

Snön kan ställa till det lite också, här som är så backigt är det lätt att bli stående, det drabbade färdtjänsten idag, som min far åkte med till gudstjänsten. Men de flesta problem går ju att lösa, så även detta. Backa, vända och ta en annan väg.
Han kom fram till kyrkan lyckligt och väl.
Det är nog inte roligt att vara chaufför i det väglag som rådde i dag. Men det blir säkert bättre när snösvängen hunnit få undan det värsta.


Skönast att sitta över elementet och bara titta ut en dag som denna tyckte Taggen.



önskar dej en ny fin vecka
Kram Birgit


9 kommentarer:

Ulla sa...

Tack detsamma! Vilken fin vinterbanner du gjort.

Märta sa...

Vilken fin dörrkrans du har!

Imorgon ska jag in på röntgen och jag är så tacksam att du tänker på mig.
Kram! Märta

Synnøve. sa...

Hej i stugan.
Ser att ni har samma väder som förra vintern. Blir nog en snörik vinter igen.
Hoppas nu att de som sköter snösvängen har fått resurser att ta sig av detta i år.

Förstår att Taggen sitter där på varma fönsterbrädan och tittar ut.
Skönast inne hihi.

Här snöar det fast det är 11 grader kallt.
Under snön är det isgata.
Det gillar jag inte.
Inte maken heller som ska ut med storbil och släp i morgonbitti. Han vet inte ens om han kommer ut på den stora vägen här....
Men det brukar som regel gå bra.

Nu ska jag stoppa in plåten med vörtbröd i ugnen. Det doftar så gott när det gräddas.

Ha nu en skön avslutning på den första advent och en fin förjulstid.
Kram från Synnöve.

Monica sa...

Tack snälla du för Advents hälsningen! Här har vi fått mycket av den vita snön, gissa om vi skottat....oj,oj vi har massor av små gångar och trappor ner till vår brevlåda!Vi har en bedårande utsikt över HELA staden, men nackdelen är ALLA etager, trappor & gångar för att komma till dörren!
Man måste ha friska ben för att ta sig in i mitt hus!
Önskar dig en bra början på den nya veckan som snart börjar.
Kramen från mig.

hugan sa...

åh vad mysigt Taggen har det där på fönsterbrädan ;-) det är det mysigaste sättet att njuta av snön!
tror ni har lika mycket snö som vi, men vi har det så mycket kallare!
Ha nu en bra veckostart!

UllaMona sa...

Här har vi nog mindre med snö än ni men vi har ju magparasiten Cryptosporidium istället!

Taggen ser ut att må väldigt bra där han sitter och tittar ut.
Kram

UllaMona sa...

Äsch glömde att säga vilken fin header du har!

Felix sa...

Här har det varit riktigt busväder med snöstorm idag. Som tur är är snön torr och lättflyttad! Men Tiger håller med Taggen... Skönast är att sitta inne i värmen och titta ut och drömma om sommaren.

Adventshälsningar
Elisabet

Birgitta sa...

Jag förstår att vi är lyckligt lottade den här gången beträffande snöovädret. Igår kom det ca 2 cm och det är allt på hela veckan. Så ingen snöskottning här. Däremot har vi drabbats av kylan nu. Brrrr vad kallt vi har.
Kram Birgitta