torsdag 11 februari 2010

Award, semlor, istappar

Tack Birgitta för utmärkelsen. Jag blev glatt överraskad.

Skriver ner tio saker som gör mej glad

få en blomma
få kaffe på sängen
träffa barn och barnbarn
när barnbarnen kryper intill mej och säger "du är fin" eller "jag älskar dej"
när solen skiner
se naturens växlingar
hjälpa en medmänniska
träffa goda vänner
få en uppmuntran
lyssna på homecomingmusik

Skickar denna award vidare till min äldsta dotter( bonnfrua) som efter en hel del "tjat" överraskade mej tillsammans med sina syskon, med denna blogg i julklapp.

I dag var det så dags att få en handelsnota, (barnen skrattar ibland åt uttrycket, de säger att det heter inköpslista)av min mor. I dag kom "notan" via telefonsamtal men ofta kommer den via mail. Inte illa eller hur, min mor är 80+. Hon är en flitig användare av sin dator, följer barn och barnbarn på deras bloggar och halkar allt som oftast in på andras också.
Vi lyxade till det lite, så jag köpte med mej varsin semla, trots att det inte är tisdag. Måste skryta med våra semlebagare här i byn. De bakar de godaste semlorna i sverige...ni får testa och kolla, för det stämmer.
Så med två fulla kassar ned varor åkte jag hem till Slätmon, där redan kaffehurran var varm och kaffemuggarna stod på bordet och väntade.

kaffe och semla smakar gott

utanför fönstret hade vi sällskap av en talgoxe

far, morfar, gammelmorfar också 80++

hemma droppade det från istapparna vid balkongen

grannens katt sitter och solar, väntar på att få komma in.

Det var min dag idag.
I morron är en ny dag som ännu är ett oskrivet blad.
Kram Birgit
//Mor Tuta

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Det du blir glad över gäller nog mej också. Det är alltid svårt att komma på vad man ska skriva. Här har varit en gråkall och trist dag. Men i morron blir det vävstugan igen.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Anonym sa...

Tack Birgit! För att jag får läsa din blogg.Visst är det underbart med semlor och när de kan intas i Moby. Även underbart när barbarnet säger "Jag älskaj dej mojmoj"
Kram Kinna

Anonym sa...

Härligt med semlor, vi har inte smakat några än i år men nu måste vi snart.. Har hört att ni har extra fina i byn, synd att det är så många mil dit:)
Var bara tvungen att kopiera ditt väder, hoppas det var OK.
Ha en skö helg
Anita

Märta sa...

Kul att läsa vad som gör dig glad. Håller verkligen med om många saker du skriver i din lista. Sitter just nu och väntar på tvillingbarnbarnen, har inte sett dem sen jul så det ska bli härligt att känna barna armarna runt halsen igen.
Kanske att det kan bli en semla i helgen, smaskens.
Önskar dig nu en härlig helg, åker i kväll till Pingstkyrkan i Jönköping på konserten med Ernie Haase & Signature Sound. Ska bli en härlig upplevelse men oturligt nog bestämde sig dottern med familj att komma denna helgen så det blir intensivt.
Kram! Märta