söndag 14 februari 2010

Födelsedagar

På en vecka har vi fyra stycken inom familjen som fyller år, så det blir en hel del firningar. Fast för det mesta brukar vi samlas till ett kalas då alla firas, men i år blev det lite mera fest, då vår sonhustru Lovisa fyllde jämt. Vilket fin fest vi var på, på lördag eftermiddag. God mat, kakor, tårta, kaffe, trevligt sällskap och fin underhållning.

Här grattas Lovisa med sång och paket.



Lovisa "pratar" med sin kompis.
Jag tycker det är så fint när de talar teckenspråk.


Det var mycket musikunderhållning.
Både jazz och akapellasång.
Den här eftermiddagen hade Acasia återuppstått för en kväll.
Gruppen bildades på musikhögskolan i Ingesund i slutet av -90 talet.
Tyvärr är det dålig bildkvalite´,filmat med mobilen.


Marcus för 32 år sedan.
Grattis på födelsedagen i dag.

En fin tulpan jag har på köksbordet
Den gör mej så glad.
Skickar också Grattis till Stefan som har fyllt år
och gubben min som fyller nu i veckan.
Tack Lojsi för en jättefin dag.
Ha det bra alla mina vänner.
Kram Birgit
//Mor Tuta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var det då marcus var "Bojan Kjishaj"?????
:-)

Märta sa...

Konserten var fantastisk! Gruppen gav verkligen allt och det känns att de vill förmedla ett budskap med sin sång och det de säger. (Skjortan var så blöt på en av sångarna att det hade gått att vrida ur den.)
Önskar dig en fin vecka! Här väntas arbete samt flytthjälp o flyttgröt till vår diakon.
Ha det så gott!
Märta

Birgitta sa...

Hej! Här har vi haft en strålande fin vinterdag. Termometern visade 14 plusgrader mot väggen. Och snö som rasade av tak.
Trasmattan är inte klar än, tar nog hela veckan. Det är ganska jobbigt att väva 120 cm brett. Ska baka semlor till tisdag också. Och så vill jag ta det lite lugnt ibland och njuta. Ser att det varit en massa trevliga kalas för din del. Det blir gärna så när alla fyller samtidigt. Jag har ett par barnbarn som fyller snart, en 7-åring och en 18-åring. Och de måste också firas.
Hjärtekramar till dej. Birgitta

Lovisa sa...

Tack själva för allt! Jag mådde så gott av att se er där. Ni är så fina och betyder så mycet för mig!!

Kram Lovisa