söndag 17 april 2011

Födelsedag

I går firade vi födelsedag fast den rätta dagen är i morron, måndag. Det är mamma som fyller och det måste ju firas. Vi ordnade till med bjudning här hemma, barnbarn, barnbarnsbarn, bror och syskonbarn var med och firade. En riktigt rolig och trevlig eftermiddag fick vi tillsammans. Mamma fyller 85 år, i morron och i dag söndag har mina föräldrar bröllopsdag 63 år. Inte dåligt, GRATTIS säger jag till er båda, för jag vet att de är noga med att läsa min/våra bloggar.
Mina fina föräldrar, kortet är taget av "dotera mi"


När vi hade ätit och fikat och barnen var ute och lekte, kom Taggen och ville vara med på ett hörn. Han satte sej på en stol vid bordet hos oss, där satt han och spann och mådde gott en bra stund.
Blivande fotograf månne?? Han fotade många bra bilder.



Att ha barnbarn hemma är bra, då får man lite fina blommor att ha på bordet.



När vi blev själva hemma, tog vi oss en skön promend på "Vackra vägen". Sol, värme, fågelsång och underbar natur, en lisa för både kropp och själ, och så en ryggsäck med fika, vad mer kan man önska?



Solen blänker så fint i vattnet som forsar fram.



Kram Birgit


6 kommentarer:

Monica sa...

Viken trevlig helg du haft! Tänk att kunna samla alla när & kära omkring sig. Vilken tillgång!
Mor 85 år & varit gift med far i 65
år. De ser så glada och lyckliga ut! Sedan att de får ha den yngre generatione runt omkring sig.... underbart. Tack för att du bjuder oss på så vackra bilder & så fnt skrivet.
Varm vårkram från mig.

Monica sa...

Hmmm, då gifte sig dina föräldrar nästan på din mors 22-års-dag!
Det gjorde vi också...på min alltså!
Men jag är inte riktigt 85 - än...
Men vi har snart 47-års bröllopsdag!
Hur som helst, så ser ni ut att ha haft en fin helg!
Kram, Monica

Monica sa...

Nu kommer Monica igen.....jag trodde nästan att jag kunde skicka "hälften av kryddorna" till Dig...*fniss*....Men jag förstår om ni behöver lite vila. Vi är ju inga ungdommar längre....Vi blir 11 st i EN vecka! Så nu laddar jag batterierna!
Var rädd om Dig och ha det så bra.
Kram från mig.

UllaMona sa...

SV:Tänk vilket underbart land vi bor i, vi kan välja hur och vart vi vill bo...jag som är född i norr vill bo i norr...jag som är snö-och midnattssolsälskare.
Ha en fin Påsk!
Kram

hugan sa...

Å vad härligt pigga o goa föräldrar! Vilken gåva säger jag..!

Våren är sannerligen hos er, här är den på gång iaf. :)

Ha en skön påsk!

Monica sa...

Önskar Dig en Glad Påsk. Hoppas att allt är väl med dig!
Påskkram från mig.