tisdag 12 april 2011

Helgen och blogger bråkar

Tydligen bråkar blogger fortfarande, det är inte alls roligt när det inte blir som man vill. Tiden bara rinner iväg och så har en vecka gått och jag har inte hunnit/orkat blogga, men jag har tittat in till er lite ibland för att hålla lite koll. Det är så roligt att läsa era bloggar och se hur ni har det och hur den svenska våren gör stora framsteg. En del av er har det tufft och för andra flyter livet på , alla har vi det olika, men man får försöka vara tacksam för dagen man får och göra det bästa av den. I helgen hade vi besök av 3/4 av sonens familj. Mamma i familjen stod för" försörjningen" i helgen. Det är ju så med serviceyrken, allt ska ju fungera vardag som helg. Den ena av deras bilar behövde lite nya delar, då är det ju bra att få lite hjälp av farsgubben och man är två att klura ut besvärligheterna. Det hela slutade med att bilen blev nästan som ny!!
Inte bara bilreparation, utan ytterligare lite tankeverksamhet blev det för farfar när han kom in. Hugo hade hittat ett schackspel som Marcus tillverkade för länge sedan, pjäserna svarvade han tillsammans med sin morfar en gång i tiden.

En glad kille, som till största delen fattade galoppen i spelets regler.

Alva plockade fram gamla bokstäver som jag lekte med en gång i tiden. Bokstäverna räckte till hennes och bästa kompisens namn. Blåsippor och vitsippor plockades också.
När vi kom till g-mormor och g-morfar stod detta fordon utanför trappan.

En mycket spännande tingest för en liten grabb (kanske även för stora grabbar)

Den måste ju bara provsittas, lyckan var stor.


Den här gynnaren med alla sina kompisar har hittat till mina föräldrar. Inte har de visat sej i vinter inte men nu dyker de upp. Vackra är de iaf. Kortet är taget genom fönstret, med glas från 1920-talet!



Så till sist måste ju min katt få vara med på ett hörn. Han som alla vi andra gillar vårsolen och den sköna värmen som var i går.





Önskar er alla en fin vecka

Kram Birgit

10 kommentarer:

Monica sa...

Godmorgon Birgit, ja visst måste vi alla vara tacksamma över varje ny dag vi får. Försöker själv tänka så varje morgon mina ögon öppnas......och jag upptäcker att jag bjuds ånyo på en dag att lägga i mitt livsarkiv.( oj, nu blev jag djup)...
Jag önskar dig allt gott och hoppas att din vecka blir bra för dig och de dina.
Vårkram från mig.

Felix sa...

Ja nu är det härligt att leva... Naturen ändras mycket från dag till dag. Hoppas att du hinner njuta! Taggen ser ut att njuta i alla fall...

Många fina bilder, även i tidigare inlägg. Fina köksfönster som gav häftig effekt!

Men Blogger... Suck! Jag trodde jag hade kommit på knepet, men i går fungerade det inte i alla fall.

Vårhälsningar
Elisabet

Lovisa sa...

Hej! Tack så mycket för att ni orkade ta emot min lilla familj i helgen som var ;o) Vad jag förstog så hade dom det toppen! Jag saknade er allihopa något enormt medan jag satt hemma i min ensamhet men jag får ju träffa er till helgen så då känns det ju genast mycket bättre :o)

Jag har också haft krångel med blogger...men jag tror att jag har listat ut vad problemet är. Vi kan ju titta på det när jag kommer och se om du har haft samma krångel som jag.

Må så gott i vårvädret så ses vi snart!

Kram Lovisa

Anonym sa...

Vad mysigt ni haft det! Var det Birger som var på besök i Mobyt? Kram Mia

Monica sa...

Ja, ni verkar ha haft en riktigt härlig helg med barn och barnbarn!
Fint väder verkar det ha varit i hela landet, vi hade nästan sommarvärme här och mina systersöner badade i havet....brrr, bara 8-9 grader!
Men idag är det regnigt och grått! Men jag ska inte klaga, för det är väldigt torrt i jorden och växterna behöver det så väl!
Hoppas att det ordnar sig med blogger!
Ha det så bra, kram, Monica

71:ans blogg sa...

Vilken rolig helg ni haft!
Vi har inte haft några domherrar på hela vintern men nu kommer de när våren är här...hmmm

ps. Har ny adress till min blogg
http://www.byllelantis.blogspot.com/

kramis

Synnøve. sa...

Goettermiddag i stugan.

Trist när blogger strular så där. Här har den tack och lov INTE strulat. Fast vi haft strul av annan sort. I fredags gick strömmen. Den ville INTE vara med längre. Men för att slippa gå ensam tog den med sig både telefonen och internett! Inte en tanke på att vi skulle bli lidande inte... Strömmen och hans vänner höll sig borta helt till i tisdags....
Då kom de hem igen. Hade väl tröttnat på luffarlivet eller nåt :))

Skönt att dina föräldrar tagit beslut om flytt. Måste kännas skönt för er alla. Tryggheten är viktigt.

Taggen gillar jag, han är så fin. Saknar en katt alltså.

Nu ska jag fixa lite kaffe. Är så fruktansvärt kaffesugen :))
Kramen Synnöve.

Monica sa...

Det är "bara" jag som tittar förbi....men du var inte hemma. jag som var sååå sugen på en kopp kaffe....hi,hi,hi. Nej jag bara skojar med dig!
Vill önska Dig en trevlig helg! Var rädd om Dig och en vårkram från mig.

UllaMona sa...

Vilken fin helg ni verkar ha haft...jag har 14 dagars semester som vi tillbringar i stugan...underbart att kunna ladda batterierna.

Min blogg strulade nåt alldeles förfärligt men jag ändrade en del inställningar och nu verkar den fungera peppar peppar...

För oss alla är livet upp och ner...det roliga först...jag ska bli farmor igen, jag väntar nu på mitt andra barnbarn det tråkiga är att min väninna sen många många år har drabbats av cancer...

Ha en fin lördagkväll Kram

Black Iris sa...

Men inte tycker jag att det ser ut som att Blogger strular för dig inte.
När jag gör mina inlägg nu så hamnar texten på helt fel ställe och det blir alldeles för stort mellanrum mellan bilderna. Hur jag än försöker redigera så blir det inte bra.
Ha det så gott under resten av helgen nu...

Kram Maidi