måndag 4 april 2011

Händig man

Jag har länge ojat mej över att tvättmaskinen står så lågt. Har den alltid gjort det?? Skulle tro det, men helt plötsligt tycker jag att den är alldeles för låg. Hur kan det komma sej tro? Som jag sagt förr, jag blir ju inte yngre och vigare i kroppen precis. Ibland när jag klagat har gubben sagt, jag kan nog fixa något. Sagt och gjort, häromdagen gick han ut och letade i sina gömmor och bland sina "bra att ha " saker och vips så var projektet igång. Det plockades fram fyrkantsrör, svets och elektroder.
Här svetsas det för fullt.


När det hela var ihopsvetsat blev det lite finlir med vinkelslipen
Här skär han av mera vinkeljärn som behövdes till hörnen på pallen.



Lite finlir igen, och så ska det till lite färg också....



..... och vips så står tvättmaskinen i lagom höjd för mej.

Nu fungerar det toppenbra , inget mera gnäll nu inte.




Kram Birgit


7 kommentarer:

Monica sa...

Ja du Birgit, vad gjorde vi utan våra händiga män? Snart kan vi nog hänga tvätten ute?????
Nu önskar jag dig en fortsatt bra vecka.
Kram från mig.

Pastorsfrun sa...

Han kan han pappa:0) Det är bra att ni har varandra! Kram

Birgitta sa...

Ser riktigt bra ut. Tänk nu slipper du böja på ryggen. Vad skönt. Jag behöver tvätta, men har stopp i avloppet och det verkar sitta ordentligt. Tur att det finns ett utedass på torpet.
Ha det så gott.
Kramisar Birgitta

Monica sa...

Ja, visst är det märkligt, att det blir längre ner till marken för varje år som går... Mina rabatter var absolut högre upp förut, eller?
Och dom går ju inte att flytta upp som din tvättmaskin! Det var en händig man du har!
Vårkram, Monica

Black Iris sa...

Underbara händiga män är bra att ha. Uppe i vårt torp är diskbänken och spisen alldeles för låga för mig men det är väl ett lite större projekt kan jag tro.
Din docka Britt-Marie liknar min docka Annika som tyvärr är borta för länge sen.

Kram Maidi

pastorsfrun sa...

Hej hej.
Du har fått en award av mig om du vill ha den =) KRam

hugan sa...

Å vad skönt att få maskinen i rätt höjd! Härligt med dessa händiga män! :)