fredag 22 april 2011

Glad Påsk

Glad Påsk alla goda bloggvänner.
Vilken fin dag det har bjudits på i dag, här kan vi inte klaga. Kanske lite bara, på en rejäl dunderförkylning som jag har fått, helt gratis. Men det går ju över snart, hoppas jag.

Dagen till ära hade maken och jag blivit inbjudna på middag hos äldsta dottern med familj. Vilken fin underbar resa vi fick göra genom stora delar av Östergötland. Man bara njuter av den fina naturen som nu är klädd i vårskrud. Skira gröna björkar, mattor av vitsippor och grönt gräs. När vi närmade oss slätten var det stora dammoln över varje åker, bönderna har bråttom nu, det är mycket ska göras.





Var sitt Påskägg måste man ju ha med sej till barnbarnen, de verkade bli uppskattade,

innehållet försvann allt eftersom dagen gick.



Jag måste bara ha med grannens katt Skrållan, som älskar att sitta i solen, hon följer solstrålarna så länge det bara går, ändå in på kvällen. Måste man hoppa upp på grannens altantak för att utnyttja de sista strålarna för dagen, ja då gör man det, och kollar även in utsikten också.



Det här är Tiger i Skärstad, jag gillar ju sådana här fyrbenta varelser, han dricker, kanske inte dagsfärskt vatten precis, i dammen hemma på sin gård.



Det svischade och hördes en hel del ljud i luften och där var det flera fallskärmshoppare som hoppad ut ur ett litet flygplan, för att sedan land strax intill där vi var....



...även sgelflyg fick rum i luftutrymmet över gården.



Några entusiaster som kanske tränar inför Vätternrundan,

Hanna tränar hon också, men på sitt eget lilla vis.






Önskar er en fortsatt skön Påsk

Kram Birgit



5 kommentarer:

Anita sa...

Glad Påsk! Vilken härlig dag ni verkar ha haft här i närheten. Hörde talas om att det skulle bjudas på en viss kaka:)
Kram Anita

Monica sa...

Kära Birgit, önskar Dig en riktigt skön Påskhelg. Du har troligen åkt förbi min "Farm" på vägen till din dotter? När ni kör E4 så står den stora trögubben Jättenvist vid vägkanten.....rakt upp i backen bakom honom bor jag....högt upp i berget!
Påskkram från mig.

Felix sa...

Ser ut som ni hade en härlig dag (trots förkylningen). Roligt även att få fira så många bröllopsdagar som 63 år! Inte så många som får uppleva så många år. Mina föräldrar gifte sig i november 1947, så de har varit gifta lika länge. :-)

Tiger brukar "hoppa upp" och njuta i solen på taket på vårt förråd (och på gamla växthuset). Växthuset är nu nedmonterat, men förrådstaket är kvar. Fast det är inte så svårt att ta sig dit som det låter... bara att klättra upp för jordkällaren och vandra ut på taket.

Önskar dig och de dina en fortsatt fin påskhelg! Glad Påsk!
Elisabet

Monica sa...

Låter, som vanligt, jättemysigt!
Just nu är det ju som vackrast med allt det späda gröna! Man måste stanna upp och ta det till vara, det går så fort över...
Men det lär man sig ju med åren, eller hur?
Ha en fortsatt fin påsk!
Kram, Monica

71:ans blogg sa...

Fortsatt fin påsk på dig också!

kram