onsdag 27 oktober 2010

Award och höst

Jag har fått en award av yngsta dottern.
Tack så jättemycket.
Med denna utmärkelse följer: att jag ska berätta sju saker om mej och skicka den vidare till sju bloggare. Jag som många andra har svårt att skicka vidare, så jag delar ut den till alla som läser min blogg. Så ta gärna emot den.



Visste ni detta?

- har arbetat som sjuksköterska
- har inte ångrat mitt yrkesval, trots ett "slitigt"jobb
- trivs bland gamla personer
- älskar att vara ute i naturen
- åkte på hemmagjorda vattenskidor i min ungdom
- paddla kanot på spegelblank sjö
- är fortfarande kär i min man, gifte oss -71.

Hösten har verkligen gjort sitt intåg nu, regn, sol och kalla nätter som ger isiga vägar, gator och trottoarer. Dags för vinterdäck.

Vintertid blir det också i helgen, men visst är det mysigt när mörkret faller och man tänder ljus, en värmande brasa, och så sitter man där och stickar vantar och sockar till barnbarnen, jag kan inte klaga.

Trädgårdens sista ros trotsar fortfarande kölden.

Frost på ett syrenblad
En liten Spireablomma bland isiga blad

Visst kan man se mycket fint ute fortfarnde
fast man tror att det bara är brunt och visset kvar,
bara man tar en extra titt.


Kram Birgit

5 kommentarer:

hugan sa...

Grattis till din award! Den där har jag fått, håller med dej, brukar åxå dela ut dom till de som vill ha den! :-)

Här regnar det nu, verkligen till o från med vädret just nu! Bara tända lite extra ljus och mysa på så gott det går!

Monica sa...

Grattis,Grattis, Grattis till awarden!
Som vanligt Birgit bjuder du på vackra bilder. Höstkram.

Ulla sa...

Visst är hösten fin när man ger sig tid att titta. Själv kryper jag gärna in den här årstiden men det finns ju fönster och så dina bilder förstås, fina!

Monica sa...

Grattis till awarden! Roligt att få veta litet mer om dig!
Så vackra höstbilder du visar! Så långt har vi inte riktigt kommit här nere än.
Må väl, kram, Monica

Black Iris sa...

Du är allt en tuffing du. Åka på hemagjorda vattenskidor! Tufft

Kram Maidi