tisdag 19 oktober 2010

Sällskapsdam

I dag har jag varit sällskapsdam hela dagen och ca 55 mil. Man blir trött av att ingenting göra, konstigt. Fast jag passade på att sticka en socka, det fungerade bra, när man åker på motorväg.

Det har regnat hela dagen, nästan. Hade önskat solsken så de sista höstfärgerna hade framträtt lite mera. Men det är inget att klaga på, jag hade ju det bästa sällskap jag kan ha...
Men på sista delen av resan tittade solen fram och himlen blev riktigt fin, med lite moln.





Översta bilden är på förmiddagen
den andra sen eftermiddag.
Det är inte samma flygplan, men de finns ett stycke från varandra.

Visst kan molnen bilda härliga formationer
månen tittade också fram.

" När månen kommer måste ni sova"
sa Alva i lördags,
hon tyckte vi skulle gå in och sova också.





Kram Birgit

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Tittar bara in för att säja God Natt.
Kram Birgitta

Monica sa...

Det måste väl vara utanför Linköping, som du fotat flygplanen?
Kram och godnatt!
Monica

Ulla sa...

Den som lyder råd är vis och dessutom när det kommer från någon som är naturligt klok. Ett barn!

hugan sa...

ojdå det var en långresa! duktigt att få en socka stickad, tror inte jag skulle klara av att koncentrera mej på det under tiden!

Monica sa...

Nä nu tror jag allt Birgit har åkt till Linköpng. var du än är så önskar jag dig allt gott! Var rädd om dig! Kramen från mig.