lördag 9 oktober 2010

Jag är så glad...

...och varför är jag det då?

Jag älskar denna vackra höst när solen skiner och alla dessa härliga färger träder fram i naturen.

Gubben min är hemma när det är helg, och vi får vara tillsammans.

Mia ringde i onsdagskväll (jag hade somnat, är kvällstrött) och var sprudlande glad. Hon hade vunnit en utlottning: ett par dagar i Ullared med Hanna Graaf!!! Och det var MIG hon ville bjuda med, samt syster och svägerska.
Häftigt att få ha "tjejkul" tillsammans med våra flickor.

I dag har jag efter mycket funderande, önsketänkande och sparande köpt mej en ny kamera, hoppas jag kommer underfund med alla finesser.
Jag har nog läromästare i ett par av flickorna som redan är glada innehavare av en dylik tingest.


Min nya kamera

Vacker solig eftermiddag,
utsikt från vår balkong

Ett par svanar har bosatt sej på en åker utanför mina föräldrars hus
de har järnvägen alldeles intill sej.
De har bott här i ett par veckor, får se hur länge de är kvar.





Kram Birgit

8 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Oh, visst ska det bli roligt med tjejdagar i Ullared =)
Vilka fina bilder det blev!!!
Kram

Monica sa...

Kul för dig att ha en riktig tjejutfärd med döttrar och svärdotter till Ullared!
En så fin bild du tagit från er balkong och vilket vackert hus det ser ut att ligga mitt emellan de två andra husen!
Fina bilder du tagit med din nya kamera!
Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica

UllaMona sa...

Nu ser jag att ni har mycket mera löv kvar än vi här uppe i norr.Fina bilder du visar på bloggen och du Tack så jttemycket för receptet.
Så roligt med en tjejhelg.
Kram

Monica sa...

Birgit, vilken "hejare" du är på att ta vackra bilder!!!! Tänk nu med en ny kamera...oj,oj...vad många vackra bilder man kommer att få sitta & titta på här!
Vad roligt att åka till Ullared, där kan man hitta både de ena & det andra. Sen att ni gör det tillsammans.....roligt!
Önskar dig en skön söndag.
Höstkram.

Ulla sa...

Grattis till resa och den nya kameran! Det såg avancerat ut med alla objektiv. Nu ska det bli spännande att se resultaten, lycka till!

Bonnfrua sa...

Grattis till bra kameraköp!
Då var det dags snart för tjejträff....!!!!!!!!

Black Iris sa...

Vad det låter härligt med en tjej-tur till Ullared.
Vilken snajsig kamera du skaffat dig också. Jag har en ganska ny men långt ifrån så avancerad som din. Jag är inte mycket för det tekniska.

Kram Maidi

Evatina-beth sa...

Oj,oj vilken fin kamera! Nu ser vi fram emot ännu finare kort.
Kram