onsdag 6 oktober 2010

Bullbak m.m.

Ytterligare en fin höstdag har vi fått oss tilldelat.


Jag har varit på stora sjukhuset och kollat mina ögon i em. Allt var bra.
Resan dit var en färgsprakande upplevelse, solsken och alla dessa underbara färger.
Det är bara att ta in allt fint och njuta.


Innan stadsresan bakade jag. Frysen var nästan tom på bröd och det gillar inte jag. Kanske finns det lite av en hamster i mej, för jag vill ha mina förråd fyllda.


Det blev tekakor, messmörbullar och kardemummabullar
och en toscatårta till helgen
Har du vägarna förbi så bjuder jag på kaffe och bulle...

Lite motion måste jag ju ha också, så gräsmattan blev klippt, det tar 1 1/2 timma.
De har ju lovat regn i morron, så då får man passa på när det är torrt.
Hoppas det var sista frisseringen för i år.

När barnen hade åkt hem i förra veckan hittade jag det här brevet
som Hanna 3 1/2 år hade skrivit.
Kanske det var ämnat till mamma, men blev kvar hos mormor.
Det sitter så fint på vårt kylskåpet nu tillsammans med andra teckningar
som de små konstnärerna har gjort.





Kram Birgit




13 kommentarer:

hugan sa...

Men jösses till att vara duktig!!! åh vad jag avundas dej, här har allt på nåt sätt stannat upp.. ;)

Anonym sa...

Messmörsbullar låter gott, är receptet hemligt måntro:)?
Tack för omtanken, det värmer.
Kram Anita

Märta sa...

O vad gott med hembakat! Jag kommer gärna på lite kaffe, synd att avståndet är lite för långt för att bara titta in.
Ha det så gott i höstkylan!
kram! Märta

Monica sa...

Tack, tänk vad roligt de skulle vara att helt plötsligt stå bakom din dörr och säga: Hej, jag är hääär nu.....hi,hi,hi....Men det är nog föööör långt. Sedan står vi i startgroparna.....vårt femte barnbarn är på G.
Var rädd om Dig! Kram.

Ulla sa...

Tack, jag tittar gärna in när jag åker förbi. Ny lten författare på gång?

Evatina-beth sa...

Härligt med nybakat bröd. Visst känner man sig duktig när frysen är fylld!
Kram Eva

Monica sa...

Ja, visst är det vackert och färgsprakande i naturen nu! Ett litet tag till innan allt fallit till marken...
Åh, om jag hade bott litet närmre, hade jag såå gärna slunkit in på en kaffe och något av dina goda bakverk!
Det ser jättemumsigt ut!
Det hade varit så kul att träffa dig också...
Hann du baka allt det där, innan du var hos ögonläkaren?
Ha en fortsatt fin vecka, kram, Monica

Berith sa...

Hej Birgit! Det är Din "gamla" barndomskamrat, klasskamrat, mandolinspelarkamrat, ja vad mer ska jag hitta på, som skriver i/läser Din blogg. Vilken skicklig fotograf Du är! Har Maria ärvt den talangen från Dig?
Som jag berättade för Roger i telefon fick jag vissa ledtrådar via Facebook/familjen Olsson i Karlskrona att jag "känner" pastorsfrun Maria, iaf hennes föräldrar och morföräldrar. Jag har läst och gråtit och undrat, varför??? Men vi behöver inga svar, tack och lov. Bara kraft att gå vidare, och det får vi, det vet vi också i vår familj.
I dag är det verkligen höst utanför fönstret. Regnet står som spön i backen.
Vad synd att jag inte visste i förväg att Du var på US i går. Vi bor väldigt lämpligt nära vägen till US så där kan man få sig en balja kaffe v b.
Hör av Dig nästa gång!
Ha en bra dag! Berith i Berga

pastorsfrun sa...

Både du och Hanna är så duktiga =)
Kram

Gunilla sa...

Vilka härliga bakverk.
Messmörsbullar det har jag aldrig hört talas om.
Säkert riktigt goda.

Toscakaka är en favorit men jag bakar den bara till julen.
Kanske jag får ändra mig för nu blir jag sugen på något gott till kaffet.

Ha en fin fortsättning på veckan
Kramen/Gunilla

UllaMona sa...

Messmörsbullar låter jättegott, hoppas att du lägger ut receptet eller mailar det till mig.
ulla-mona@hotmail.com
Här har vi haft en underbart fin dag, +14 gr sol från en molnfri himmel och detta i början på oktober.Jag brukar tycka att okt och nov är värre än värst sen när dec stundar och man kommer in i adventstiden går det lättare.
Ha en fin helg!
Kram

Tigris Predikantan sa...

Åh, mitt bröd är slut så jag måste gå och handla ... Barns teckningar, har fortfarande kvar från när de var små (men var?)...
:)

Monica sa...

Birgit, vill önska Dig en skön helg! Vi går här i väntans tider...så det blir inte mycket gjort.
Var rädd om dig och må så gott!