torsdag 6 maj 2010

Äventyrsdag

Dagarna går en efter en och man lever med i det. För oss känns det helt naturligt att finnas till, vara till hands , hjälpa och stötta när någon har det svårt. Så det känns skönt att få pyssla om Mia , Stefan och Seth lite extra nu.
I dag blev det lite extra spännande för Seth, för morfar var i närheten och jobbade, så han och jag gjorde ett studiebesök hos honom.

Väl på plats så var det svinkallt, tre grader och snålblåst ( vart tog våren vägen?)
Som tur var hade morfar en fleecejacka i sin bil som Seth kunde ta på sej. Lite eller mycket för stor, men den fungerade bra och höll blåst och kyla från honom.


En lycklig grabb i för stor jacka

Vilken lycka att få hjälpa till

Här ska det avvägas, stolt grabb får hålla i stången


Morfar antecknar resultat,
så passerar en stor truck med släp också

Ett tåg passerar
vi står på behörigt avstånd

På eftermiddagen åkte vi till g-mormor och g-morfar
en tur med trapphissen hör till.
g-morfar är inte svårflörtad
utan åker gladeligen en tur i trappan
Jobbet som skulle göras,
en termostat på spisen skulle bytas ut.
Tre kloka gubbar kollar" hur ska det här göras"?
Ja,ja, jag fick allt hjälpa till till sist.
Resultatet blev en fungerande platta
och det var ju det som var meningen.

Sedan blev det kaffe och glass
och den lilla solstrålen underhöll oss.

Så har denna dag snart nått sitt slut och en ny gryr
skönt att veta och känna att vi får den kraft vi behöver varje dag från vår Herre.


Kram Birgit

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser ut att ha varit en bra dag idag. Och hjälp av lillkillen också har ni fått.
Jag tycker också att de gardinerna blir fina och jag har fler beställningar på gardiner, som kommer lite längre fram. Måste beta av lite mattor också. Idag har jag inte satt min fot i vävstugan och vet inte om jag hinner i morron heller. Behöver städa och tvätta. Det är sådana där måste grejer som jag avskyr. Putsa fönster ska också göras. Tänk om jag hade en liten piga till det.
På söndag fyller de stora tvillingarna år, men jag åker inte ner till dem då.
Här är så kyligt väder och det ska visst fortsätta nästa vecka också. Brrr.
Ha det så gott nu.
Kram Birgitta

Monica sa...

Härligt när generationerna möts!
Kram, Monica

Monica sa...

Kära Birgit, vilken lycka att ni har "lille" Seth. Han är väl för sööööt i morfars lånade kläder.
Önskar dig en bra dag och tänker på er!
Kram från mig.

Märta sa...

Vilken härlig liten arbetare i varselkläder! Måste vara kul för en liten man att få åka med g-morfar i trappan.
Ser att det hänger fina broderade tavlor i trappan, är det din mor som broderar så fina saker?
Jag önskar er kraft för var dag som kommer!
Kram! Märta