måndag 10 maj 2010

Hjälpreda

Måndag och åter igen en vecka utan min käre man hemma, han arbetar natt i huvudstaden, så han fick åka hemifrån redan söndag eftermiddag. Trist.
Men jag är ju inte ensam hemma för Mia, Stefan och Seth är här, tyvärr har Mia fått lite komplikationer, men det ska ordna sig snart hoppas vi.
I dag var jag iväg till frissan, fick sitta där i hennes salong och njuta ett par timmar. Det var fantastiskt skönt.

Det har varit en solig och fin dag idag och nu i kväll blev det riktigt skönt ute, så Seth och jag var ute i trädgården och jobbade en bra stund. Jag fick bra hjälp av grabben, han är en riktig hjälpreda trots sin ringa ålder.
I morse satt jag vid datorn en stund,
fick sällskap av Taggen som också ville läsa bloggar

Seth i snickartagen
hammare spik, skruv och skruvmejslar
vad mer behövs för en liten snickare


Här klipps rosorna bort,
de verkar inte ha klarat av vintern vi haft, tyvärr.

Men våren är här nu och det får vi vara glada för.
Rosor finns ju nya att köpa om man vill.

Kram Birgit

Inga kommentarer: