tisdag 18 maj 2010

Droppar

Droppar, det fick mina tankar att vandra iväg åt olika håll.

Det kan vara medicin, barn får ofta droppar när de ska ha antibiotika, smakar illa. Behöver kanske en muta för att överhuvutaget ta sina droppar. Jag har delat ut massor av droppar av olika slag i min dag.

Det kan vara vattenkranen som droppar, mycket irriterande, en ny packning kanske behövs.

Tårar är droppar som kan komma av glädje, men också av sorg. Det kan vara skönt att få gråta ibland, men även läkande att kunna skratta så tårarna rinner.

Takdropp, inomhus inte roligt alls, hoppas ingen behöver uppleva det. Utomhus kan vara ganska mysigt. Sova i en husvagn och det droppar på taket, härligt. Ja, jag vet att många inte tycker som jag...

Regndroppar kan vara både små och stora och man blir mer eller mindre blöt av dessa droppar. Regnet som kom i dag här hemma lämnade efter sej en härlig doft och massor av fina droppar i trädgården. Om man verkligen tittar, upptäcker man vilka konstverk som bildas av naturen själv.


Upptäckte att plommonträdet börjar blomma

Taggens favoritställe


Fina droppar på ett tulpanblad


Tulpan

Tulpan igen..

Pionblad
Nu har det slutat droppa ovanifrån,
hoppas solen hittar fram mellan molnen också.
Kram Birgit


8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fantastiska bilder!
Om du vill så kan du titta igen på mitt inlägg ... det blev ett tillägg...*ler*!

Lovisa sa...

Nämen Birgit...jag är mållös! Vilka fantastsika bilder du har tagit!!! Härliga funderingar kring droppar :o)

Hoppas solen skiner på er där borti Kisa snart. Nu ska jag ge mig iväg och hämta barnen, men arbetsdagen är inte slut än. Har ett kvällsuppdrag mellan 18-19 som ska avverkas först. Må så gott...Kram Lovisa

Monica sa...

Vad duktig du är på att fotoggafera! Underbara bilder att titta på! Så vackert du skriver om droppar, blir nästan rörd till tårar.
Mitt skådespel idag var underbart att titta på. Där låg en nöjd talgoxe på sina tio ägg.Ibland flög hon ut och då kvittrade de så vackert i trädgården. Sedan in i holken "burrade" ihop sig för att sedan lägga sig ånyo på äggen. Holken+kameran monterades efter jul, sedan är den kopplad till en TV apparat. Så nu sitter de på första parkett och följer detta skådespel. Ringer mig igen när äggen börjar kläckas så att jag inte missar något. Detta var roligt, har aldrig sett något liknande.
Nu önskar jag dig en fortsatt skön kväll.
Kram och vi hörs.

pastorsfrun sa...

Vad fint du skriver mamma!!! Du kan verkligen!!! Och fina bilder tar du också.
KRAM Mis

Märta sa...

Vad fint tänkt och vilka fina bilder på dropparna.
Ha en skön fortsättning på veckan!
Kram! Märta

Birgitta sa...

Vilket härligt inlägg hos dej idag och så fina bilder på blommor med vattendroppar.
Hos oss har solen varit givmild med sina strålar idag. Och det är så skönt att den långa vintern äntligen är över, men känner mej snuvad på våren, som vi aldrig såg.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Monica sa...

Ja du Birgit vilken underbar dag jag haft. Svar på din fråga: Sofia kyrka i Jönköping vid orgeln: Sofia-Järstorps orgelelever. Dr var flera som spelade, underbart vackert!
Läs mitt sista PS inlägg, då förstår du att min dag varit givande! Jag är så tacksam att ha sådana vänner.
Kram

Monica sa...

Gårdagen har även följt mig själv idag. Tänkt på vilken "syn" de var där vi två kom gående arm i arm in i kyrkan. Hennes skor var nästan lika stora som damen själv....hon sa: jag kniper med tårna så tappar jag inte skona...ja, vad ska man säga?
Idag har jag HANDLAT till "kryddorna" de var inte svårt ska du veta!
Ha det så bra. Kram