tisdag 11 maj 2010

Award och blommor

För ett par dagar sedan fick jag en award av min fina och goa sonhustru. Tack, tack.
Det är alltid roligt med en uppmuntran, alla behöver det ibland, på vilket sätt det än är.
Med denna award följer en uppgift ,jag ska berätta sju saker om mej själv och sedan ge den vidare. Jag väljer att inte namnge någon. utan du som vill får ta och ge den vidare. Alla bloggare är värda en uppmuntran tycker jag.



Sju saker om mej:


1. När jag var liten ville jag bli bagare eller sjuksköterska
2. Jag önskade mej en storebror!! (Är enda barnet)
3. Har alltid tyckt om att "inte nudda mark" när jag är i skogen
4. När jag var barn gick jag balansgång på staketet runt vårt hus
5. Jag blev sjuksköterska
6. Har alltid älskat mitt arbete
7. Har svårt att säga NEJ

Var det någon som visste detta om mej???



Dagen har bjudit på sol och skön värme,
så jag har varit ute i trädgården och jobbat.
Tyvärr tar det emot lite när inte mina knän vill vad jag vill,
Men jag får ta lite i taget, så blir nog allt gjort till sist.



Gullvivor i trädgården

Löjtnadshjärta i solskenet


Körsbärsträdet står färdigt att slå ut i blom

Till sist, Seth i vitsippshavet här hemma

Kram Birgit



8 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilket otroligt fint kort på gullvivorna! Och hjärtan och....
Du är bra du Mummen!
Kram

Lovisa sa...

Wow vilka bilder!!!! Jag är mäkta impregnerad ;o)

Kram Lovisa

Märta sa...

Vilka härliga bilder. Gullvivor har jag inte sett än i år.
Ha det så gott!
Märta

Birgitta sa...

Hej! Vilka fina blommor hos dej. Annat än här, vet inte vart våren tog vägen. I morse var det -4 grader och alldeles vitt av frost. Då var det skönt att kunna krypa under täcket en stund till.
Kram Birgitta

Monica sa...

Hur bär man sig åt för att "inte nudda mark" när man är i skogen??? Klättrar man i träd?
Vad det knoppas hos er!
Kram, Monica

Monica sa...

Kära Birgit, blev sittande här med ett stort leende. Av de sju sakerna som du räknade upp angående dig själv. Var det endast TVÅ som inte stämde med mig!!!!! Kan du fatta????
Det som inte stämde var: ej nudda mark & balansgången. Med andra ord är du en duktigare o modigare o bättre balansgångare en mig....ha,ha.
Önskar dig nu en skön dag med de dina. Var rädd om dig! Stor kram från mig.

Monica sa...

PS: glömde i upphetsningen säga att du är en duktig fotograf också!!!!! det kan jag inte heller...

Märta sa...

Nu har även jag hittat gullvivor. Tänk vad alla dessa små blommor sprider glädje!
Ha en god fortsättning på helgen!
Kram! Märta