fredag 21 maj 2010

I går och i dag

Det har varit ett par sköna dagar även här hos oss nu, med sol och värme. Jag tycker om att sitta på trappan, äta frukost och läsa tidningen, börja dagen med att bara njuta. Egentligen skulle jag bara vilja njuta hela da´n, men det är ju inte så, utan vissa uppgifter ska göras.


Vi har ganska mycket myror på altanen, svårt att bli av med dom, men man kan ju fördriva tiden med att studera dom. Ganska intressant faktiskt. När jag satt och funderade på om jag överhuvutaget hade lust att göra något poppa ett bibelord upp i huvudet. "Se på myran du late"... Det står i ordspråksboken. Oj, vad jag kände mej lat när jag såg vad de små krypen jobbade.
Jag kanske inte satte igång att jobba med sådan energi som myrorna, men lite blev det gjort.





Trädgården i myrperspektiv




Spindelnät
även spindeln jobbar på för att försörja sej


Dagen i dag började med hällande regn, men det klarnade snart upp, så även den här dagen blev strålande.

Jag började med att gå på torget, oj vad blommor där fanns. Det var så mycket att det blev svårt att välja.
Närodlade små tomater i olika färger, så fina och goda. Det gick inte att motstå, det blev en påse som fick följa med hem.

När jag kom hem bakade jag, i värmen, men det gick smidigt och bra. När R kom hem blev det nygräddade bullar och kaffe ute på altanen.

Dagarna går väldigt fort och smidigt tycker jag, skulle kanske hinna med mera men nu ska vi "ta kväller" och njuta kvällstunden i solnedgången tillsammans med goda vänner.


I morse,
vattentunnan rymmer inte mera...


Utsikt från ballkongen i morse
massor av blommande träd, och dimman som lättar


Snö..... nej äppelblommor
alldeles vitt på marken nu


Det har varit en fin solskensdag

Ha en skön kväll, hoppas även du kan njuta av den,
även om den inte erbjuder solsken hos dej.
Bara solen finns inom dej kan kvällen bli fin.


Kram Birgit

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilka bra kort du tar!!!! Blir riktigt "impregneradad" !!!!

Mis sa...

OH, vilka fina kort! Så fina kort får inte jag fast vi har likadana kameror =)
Kramar

Birgitta sa...

Tittar in till dej för att önska en skön och härlig pingsthelg. Så vackra kort du tagit. Och tänk så mycket tidigare det är hos er. Men det har blivit så grönt här också, men det dröjer allt ett tag till äppelträden blommar. Potatisen kom i jorden igår iaf.
Idag har vi haft soligt och varmt. Jag har vävt mest hela dagen och fortsätter nog i morron också, sedan firar jag pingst på söndag. Min väninna i Kisa har brutit benet och sitter gipsad i värmen nu. Låter inget vidare. Vet ju hur det känns, även om jag inte blev gipsad utan fick en lång spik i benet, som jag har kvar än.
Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Ha det!
Kram Birgitta