torsdag 27 maj 2010

Tillsammans

Oj vad tiden rinner iväg, redan torsdagkväll.
I måndagseftermiddag styrde jag kosan norr ut till Mosås, jag skulle vara hos ett par av våra guldklimpar när deras dagis var stängt på tisdagen.

Väl framme blev jag välkomnad stort med kramar, hopp, skutt och skratt. Man kan inte önska sej ett bättre mottagande. Man blir sååå glad och varm i hjärtat.
Hugo skulle iväg på bollek, så jag följde med dit, kul att se honom spela boll, full fart hela tiden. Jag såg hans pappa framför mej när han var i den åldern, exakt samma stil och rörelser, kan inte annat än le.


Tisdag morron, barnen kommer gärna och gosar i sängen
Hugo läser Bamse för Alva

Tittut, charmtrollet
kolla in väska och fina naglar...

Stjärnfotografen Alva testade farmors kamera,
inte illa eller hur??

Hugo ville helst sitta och gosa, det hade jag inget emot
Vi hade det jättemysigt.

Dagen gick snabbt mot sitt slut och jag fick vända kosan hemåt igen
Ytterligare en fin,härlig dag att minnas.

Kram Birgit


7 kommentarer:

Mia sa...

Vad fint det blev med den nya headern =)
Gosiga Hugo och Alva... Härligt att du fick en dag med dem sådär.
Kramar Mia

Monica sa...

Ja Birgit, visst är vi lyckligt lottade! Tänk vad bra vi har det....barnbarn som älskar oss och sedan våra älskade män.
Jag känner sådan glädje, tacksamhet och ödmjukhet för att man kan ha det så här. Jag tror att även du känner så.
Önskar dig nu en skön kväll och kram från din vän.

Bonnfrua sa...

Oh så snygg header du har fått till!!!!!!!!

Lovisa sa...

Vad bra det blev!!! Du fick till det riktigt snyggt :o)

Tack för att du kom hit och tog hand om barnen. Dom pratar fortfarande om det...Du är världens bästa farmor!!!

Kram från oss, vi ses imorgon!

Birgitta sa...

Vilka härliga små guldklimpar du har här. Barnbarnen är ju så goa.
Vad fin header du fått till nu.
Jag har allt provat att väva med tidningspapper, men alla dagstidningar har så små format nu. Det har varit roligt att läsa om mannen som vävde med papper.
Nu får du ha det så gott.
Idag har det varit fullt upp. Först frissan och sedan träningen med hjärtsviktsgruppen. Så dagen har bara försvunnit för mej.
Kram Birgitta

Monica sa...

Livets efterrätt - så sant, så sant! Skönt att bo nära, så att man lätt kan ställa upp, eller hur?
Kram, Monica

Monica sa...

Birgit, vill nu önksa dig en riktigt skön helg! vi åker till Stockholm de de "våra" & blir där över helgen.
Ang, papper så gick det bra, det blev sååå vackert. Hämtade dem idag.
Var rädd om dig!
Kram från din vän Monica.