tisdag 4 maj 2010

Goda vänner

Tänk att ha många goda vänner och en församling som bryr sej när man hamnar i kris. Detta har vår familj verkligen fått uppleva. Goda vänner till Mia o Stefan har dykt upp från både när och fjärran bara för att få kramas och gråta tillsammans.Är det inte äkta vänskap att åka 25 mil enkel resa för att få umgås ett par timmar? Jag blir verkligen rörd och tacksam när man får vara med om sådant.
Detta är helt fantastiskt att få se och uppleva
Dagarna rullar ju på både vid solsken och när det är molnigt och saker ska uträttas hur än livet sej ter.
Här kommer lite bilder från Seth´s och mina senaste dagar. Han har verkligen varit solen som strålat genom molnen och vi har hunnit med mycket när man blickar tillbaka.

Måndag förmiddag hade vi fått uppdraget att åka
och besikta vår kärra som "bara" är 41 år gammal.
Här väntar vi på vår tur.

Play do deg går att använda till mycket
här har den blivit en åker


I fantasin kan en vattenpöl vara
en stor flod som man måste passera
skorna blev inte blöta



I dag åkte vi till g-mormor och g-morfar
Här delar de på lite godis
en mysig fikastund hade vi där



"kolla vilken fin utsikt"
Han tyckte han var så högt och såg så långt från stenen


Griffeltavla från 70-talet går jättebra att använda fortfarande


Så här kan man också kolla på tv,
men jag tror inte jag skulle klara det, konstigt..

Kram Birgit




4 kommentarer:

Birgitta sa...

Visst är det härligt med de där barnbarnen. De kan helt förtrolla en. Förstår att du haft dagar med både glädje och sorg nu.
Kramar till dej.
Birgitta

Märta sa...

Visst är det härligt med vänner som finns till hands när livet blir jobbigt. I nöden prövas vännen och det är verkligen sant. Gott att ni finns för Seth, för även en liten kille har ju mycket funderingar när sådant här händer. Gott att Seth finns för er, för visst kan dessa små skingra en del av mörkret och sorgen.
Ni finns i mina tankar och i mina böner.
Märta

Monica sa...

Kära vän, du ska veta att jag tänker på dig och du finns i mina tankar!
Vad härligt att ni har Seth, han ser ut att vara en riktigt fin solstråle!
Önskar dig en bra Dag!
Varma kramar från mig.

Monica sa...

Också jag har tänkt på er dessa dagar. Skönt för er med alla medkännande vänner och framför allt glädjen över er lilla solstråle Seth!
Kram, Monica