onsdag 27 januari 2010

Inställt igen....

En dag jag hade sett fram emot, denna onsdag. Jag skulle ställa kosan norr ut, hela två mil, till min kusin som fyllt år. Vi brukar fika, prata, prata och ha mysigt tillsammans. Men så ringer telefonen på morronen och det är kusinen. "Du sonen i huset har..... just det magsjuka!!!" Men vi bestämmer ny tid och ny dag och hoppas att vi är friska då.
Vad ska jag nu göra i dag? Inte alls svårt att ha något att göra, när man har hus och hem att ta hand om, men vad har jag lust att göra, när det inte är några måsten.
Jag tycker ju om att sticka, så jag sitter framför brasan en bra stund och stickar. Katten gör mej sällskap. En promenad i snövädret är också skönt, så det blir det.
Väl hemkommen in i värmen igen så kommer hushållsassistenten fram. Det blir till att baka lite bullar och "homecomingmuffins". Alltid gott att ha i frysen. Välkommen på en kaffetår...


Det smakar bra med kaffe och nybakat bröd, eller hur?

Det blev kaffe med dopp framför brasan
när maken kom hem efter en hel arbetsdag ute i snön.

vantar på gång

Åremössa, ska bli minst en till,
får se om någon är spekulant på dom...
snöiga hälsningar Birgit
//Mor Tuta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det går att få en i manliga färger så är jag spekulant!!
//Stefan

pastorsfrun sa...

Hi hi, du mamma, gör en rosa och lila till Stefan =)
Vilka fina "bloggkort" du har tagit! Du är ju proffs på det här nu mamma!
Jag kommer gärna på en kopp kaffe och nybakade bullar =) ÖNskar jag hade en helikopter så jag kunde titta förbi under kvällen... Men jag kommer ju hem lite i början av mars, då kan vi fika och mysa ihop!
Kramar dotera

Birgitta sa...

Hej! Har ni inte drabbats av snökaoset på er sida av landet? Här blev det inget av den utlovade snöstormen. Det kom några få cm snö i em och det känndes skönt. Vi har snö så det räcker. Det var nog mer snö kring Falköping idag när jag pratade med mina födelsedagsbarn där.
Men vad skönt att få en dag utan alla måsten. Nybakta bullar och muffins låter hur gott som helst. Och vilka fina vantar du stickar. Skulle gärna prova på sådana, men min tid räcker nog inte till. I morron ska jag varpa ny ripslöpare. Har en tom vävstol.
Ha det så gott i soffhörnan med sticket!
Kram Birgitta

Bonnfrua sa...

Ja du mum, inställda kalas verkar höra till den här årstiden, vi är också inne på två inställningar... fast det är ju vi som är orsaken.