onsdag 6 januari 2010

Ja, nu är det vinter

Ja nu är det vinter och skidan den slinter i bukter och finter, går bra, går bra...., ja visst kan man hålla med sångförfattaren att det är vinter nu. Det är ju vintermånad så då ska det ju vara vinter och inte blask och regn.
Jag tycker det är så fint med den vita varan, även när inte solen skiner. Fast jag får inte riktigt medhåll av maken... han är ju utearbetare vilket väder eller vind det än är.
Här har det varit kallt och blåst idag, även snöat en hel del.

Taggen trivs bäst på blomsterhyllan över elementet, varmt och skönt.

utsikt från köksfönstret

visst är snön ett konstverk


vår lilla utegran


granen i kväll.
Lite vinterbilder från mej.
Kanske är det inte världsrekord i mängd av snö eller kyla här, men jag tycker det är fint. Man ser Guds under i naturen varje dag.
Kramar från Birgit






3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Fina bilder!
Visst är snön vacker! Skönt att slippa blasket, men blåsten finge gärna vara lite mildare här på slätta!

Lovisa sa...

Åh vilka fina bilder du har tagit Birgit! Det ser verkligen härligt ut :o)

Jag har verkligen gått och blivit vek...förr var -25 grader ingenting när man bodde norröver. Men nu klarar jag verkligen inte av när termometern visar kallare än -10. Jag blir frusen rätt igenom. Men snön är vacker det håller jag verkligen med om!

Må så gott, vi hörs!

Kram Lovisa

Birgitta sa...

Hej! Vi har alldeles för kallt här -28 och lika kallt hela dagen, även om det är vackert ute när solens sneda strålar träffar snötäcket. Vill helst gå i ide. Likaså vill inte hundarna ut, de fryser om tassarna. Däremot har katterna fått fnatt, de marsar!
Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram Birgitta