fredag 29 januari 2010

Snö igen

Jag beundrar våra tidningskörare som är ute i ur och skur och ser till att vi får morrontidningen vilket väder det än är. Vi brukar få tidningen ca kl 04:30. I går natt hade det ju åter kommit en hel del snö igen. Men tydligen ger inte ett tidningsbud upp i första taget, tidningen var hos oss 09:30, trots oplogade gator med massor av snö. De är värda en eloge tycker jag.
Det var ju bara ge sej ut och försöka flytta undan lite snö, men jag gav upp, det var för mycket och tungt. Det fick vänta tills maken kom hem. I stället tog jag en promenad. Mysigt att traska i snön.


Taggen hade för korta?? ben för att vara ute i snön, de räckte inte till.....
Skönast att få gå in igen.

I år har söslungan kommit till användning.

nyskottad gång

En av våra grindstolpar med snöhatt. Visst är det ett konstverk.
Ja, det var några snöiga bilder igen, men våren kommer nog när det är dags.
Vi får vänta och se.
Ha en bra dag.
Birgit
//Mor Tuta

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Ni har sannerligen bra mycket mer snö än vad vi har! Stackars Taggen... :-)

Mia sa...

Hjälpes vad mycket snö! Har nog inte sett så mycket snö i Kisa... Vilken rolig gång pappa har gjort till er, så ni kan komma ut.
VI har faktiskt mer snö, men vi bor ju i Norrland ;o)Hi hi
Kram kram

Birgitta sa...

Hej! Jag ser att ni har mycket mer snö hos er än vad vi har här. Vi klarade ju oss undan det utlovade snöovädret och det var skönt tycker jag.
Jag minns att vi hade väldigt mycket snö en vinter som vi bodde i Kisa och det måste varit i slutet av 70-talet.
Önskar dej en skön och mysig helg.
Kramis Birgitta