söndag 24 januari 2010

Inställt kalas

I dag hade vi sett fram emot att få träffa ett par av barnbarnen igen. Lilla damen fyller tre om några dagar och hennes mor fyller också fast några flera år.... och det skulle vi fira tillsammans med g-mormor och g-morfar här hos oss. Varför här då? Jo det är lite smidigare att ta sig med färdtjänst en mil än tio mil. Tio mil tar ca 2 1/2 tim att åka, enkel resa, tyvärr.
Man rår ju inte över sjukdom, grabben fick "äckelsjuka" som den kallas av en del. Men idag är han piggare, men bör nog vara hemma. Modern ringde i går kväll, hon var också sängliggande, "kristallöra".... det är visst inte heller någon hit att råka ut för. Så kalaset får vänta tills vi kan hitta en ny dag att träffas.
Vi fick en dag bara maken och jag, så det blev en lugn start på dagen. Jag satt och pusslade en bra stund på fm. och hade Homecomingmusik på. Det är skön musik och text för ett tungt hjärta, som man kan ha ibland. Man blir så välsignad.
Jag har även lyckats få spotify!! maken spelar alltid när han sitter vid sin dator. Nu kan även jag spela, fast kanske inte samtidigt.
Jag lyssnade på en familj som heter Collingworth, en av tjejerna sjöng " I trust Jesus, He takes care of me... visst är det fantastiskt och det är sant, Han har omsorg om oss både när det är mörker omkring oss och när det är ljust. Detta är en stor hjälp för mej.

Den jåsa tåjtan som var beställd. Har testat att frysa den.

Gula tulpaner som modern älskar, nu får jag njuta av dom istället..

"Hannananna morfars"

förmiddagspromenad
När vi var på väg hem från promenaden hörde vi tittifu, tittifu
just det ett vårtecken eller hur? Talgoxen som fått vårkänslor kanske. Våren kommer nog så småningom. Det är bara att vänta.
Ha en bra och välsignad dag.
Kram Birgit
//Mor Tuta

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin tårta och fina tulpaner
Det ser verkligen inbjudande ut.
Kram mor och far

Märta sa...

Tråkigt att kalaset inte blev av. Tårtan blir säkert god om den får tina långsamt till nästa gång det blir kalas. Usch för den där sjukan!
Vi har köpt biljetter till Ernie Haase och signatur sound, så den 13 febr infinner vi oss i Jkp. Vi är några härifrån som var i Nyhemshallen och åker tillsammans nu också.
Har idag avnjutit ett födelsedagskalas med
sånggudstjänst. Jubilaren bjöd in till gudstjänst med kyrkmiddag. Hon önskade inga presenter utan en gåva till deras ny byggda kyrka. Mycket fin sång o god mat.
Ha en skön söndagskväll.
Märta

Bonnfrua sa...

Fin tårta... men den finns ju kvar! :-)
Kram

Stina sa...

Vad sött...med jåsa tåjta.:-) Kram Stina

Birgitta sa...

Hej! Vad bra att du är med lite mer på vad jag gör i väven. Jag vet inte om jag har fler icke traditionella redskap. Vet inte om du har hört talas om något som heter pådragningsknekt, som jag använder för att klara att dra på varpen själv. Du kan kolla under Etiketter och pådr-knekt på min sida, så visar jag hur den funkar. Jag gör ju alla moment själv och det går alldeles utmärkt. Jag måste få full fart i vävstugan nu för jag har en del beställningar som ska göras klara och så ska jag försöka komma på lite nytt också inför sommarens hantverksmässa.
Ha det så gott.
Kram Birgitta