måndag 4 januari 2010

Min händige man

Sista tiden har vår tvättmaskin inte fungerat bra. Tvättmedlet har stannat i facket, vattnet har runnit långsamt, allmänt irriterande. Visst är maskinen över tio år, men än bör den inte få pension enl mig.
Så idag tog vi och skruvade av locket och vattenslangen på maskinen. Gjorde rent lite här och där... skruvade ihop den igen...och tänk den blev som ny.
Ofta är det ju något som måste göras när man har hus och trädgård och min äkta hälft är jätteduktig på allt som behöver fixas, enligt mej.

En vanlig syn här hemma.


När barnbarnen kommer hem vill de gärna att morfar/farfar ska spela, så de kan sjunga och dansa.

På vårvintern fixade vi ved till vår kamin.

Försommar, då gjordes nytt staket. Här blandas betong till stolparna. Skärstadsbarnen hjälper morfar.

I Mosås behövde avloppet bytas ut....

......bromsar behöver bytas...

.....och snö ska skottas....
Det var en liten glimt av vad min man gör när han inte är på jobbet.

Visst kan jag vara stolt över honom, det är jag och jag älskar honom fortfarande, fast vi varit gifta i snart 39 år.
Birgit

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Visst är det alltid något att fixa och otroligt nog så brukar allt sluta fungera när det som bäst behövs. Tvättmaskin kan man ju bara inte vara utan.
Hos oss är det mycket snö och kallt, just nu -22. Undrar vad tempen ska visa i morron bitti.
Önskar god fortsättning på nya året i K-a.
Kram Birgitta

Märta sa...

Skönt med en händig man!
I dessa tider så är 39 år som gifta något att fira, själva firar vi 32 år i år.
Här är det kallt och vi väntar på mer snö under dagen. Hoppas att strömmen klarar sig. Visserligen har vi vedspis och kakelugnar men det är det ju inte alla som har.
Ha det så gott!
Märta