onsdag 13 januari 2010

Tjugonda´ Knut

Så var då julen slut för den här gången, lite trist att plocka bort stjärnor, ljusstakar och gran, men skönt på samma gång. Det är ju faktiskt roligare att plocka fram sakerna.

Nu är det bara att vänta in våren med takdropp, snödroppar och snöblask. Men det verkar vara en bra bit dit om man tittar ut och även tittar på termometern. " Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge".

Förresten är väl, tyvärr tycker jag, semlorna ute till försäljning redan, har väl på vissa håll varit det ett bra tag. De borde ju vara ett vårtecken tycker jag, men som tur är tycker ju inte alla lika, det vore för trist.

Att våren ännu inte anlänt kan jag även avläsa på min katt. Han trivs bäst framför brasan där han ofta ligger eller över ett element vid ett fönster där han har koll på fåglarna. Han vill verkligen inte gå ut.


Han har frisserat våra julstjärnor ganska väl, tyckte väl att det behövdes.

Lite skillnad på julstjärna. Den här stod utanför vår lägenhet när vi var på Teneriffa i november.


Återigen en vinterbild. Jag tycker det är så fint med snö, rimfrost
och sol. Tänk att få njuta av alla skapelsens under i dess olika skepnader. Vilken fantasi Gud har som ser till att det varierar så otroligt mycket i naturen och vi får finnas till mitt i det fina.


Ytterligare en fin skapelse, en av våra orkideer.

Det var mina funderingar i dag.
Ha det bra och njut av det fina runt omkring dej.
Kram Birgit
//Mor Tuta

4 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Vilka fina kort du kan ta mummen!! Den på orkidén är ju helt underbar!!
Kram Mis

Birgitta sa...

Kan bara hålla med om att dina kort är så fina. Här tror minsann katterna att det är mars redan och då finns det säkert kattungar här. De har helt enkelt fått fnatt. Men det är väl så när man har en hel kattfamilj.
Ha det så gott på den sidan Vättern.
Kram Birgitta

Märta sa...

Vinterbilden är verkligen fin.
Ja nu är snart all jul bortplockad. Jag har inte tagit ner julgardinerna i köket än, blir väl på lördag.
Ha det så gott!
Märta

Lovisa sa...

Är det kameran eller fotografen jag ska lovorda? Jag tror på kvinnan bakom kameran...Verkligen fina bilder Birgit :o) Du är en mästerfotograf!!

Hoppas ni har det bra i det blå huset. Idag har jag båda barnen hemma men det är egentligen bara en som är dålig. Fast egentligen är hon inte så sjuk :o) Ingen feber imorse iallafall. Men dom behövde nog en skön slappardag hemma båda två.

Kram Lovisa