lördag 25 september 2010

Coolt

Många är rädda för sätta sej vid en dator, kanske är det okunskap och lite rädsla för teknik.

Visst, har man kommit till övre medelåldern är det kanske inte självklart att fixa allt med datorn, man är ju inte uppvuxen med detta media, utan fått lära sej det efter hand.
Inlärningen går ju inte snabbare heller när man är äldre, men skam den som ger sej.

Jag måste säga att jag är riktigt stolt över mina föräldrar som vågar använda detta verktyg.
Mamma har ju använt sej av datorn i många år, men nu i veckan så var det dags för en ny utmaning.
De hade bestämt sej för att övergå till internetbanken. Ett stort steg vill jag påstå.
Sagt och gjort. Pappa och jag begav oss till banken och bad att få en bankdosa.
Kassörskan frågade om det var jag som skulle ha den.
Nej, det är pappa. Jaha.... då kanske det ska vara en dosa med större siffror på...
Kanske inte varje dag det kommer in en 87-åring och vill fixa internetbank.


Kram Birgit


13 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Säger bara: HÄRLIGT! *ler*

Märta sa...

Fantastiskt att våga sig på den nya tekniken!
Ha en skön fortsättning på helgen!
Märta

Birgitta sa...

Vilken pappa du har. Inte dåligt. Men visst är det roligt.
Jag är heller inte så teknisk, utan gör så gott jag kan och ibland blir det fel.
Min förkylning har inte gett med sej än och idag har jag varit ute bland en massa vävare. B har jag iaf smittat ner ordentligt. Orken fattas mej just nu.
Ha en skön söndag.
Kram Birgitta

UllaMona sa...

Härligt att de vågar...jag skulle också behöva en dosa med större siffror, tycker att i min nuvarande är de pyttesmå. Tack för tipset...jag ska fråga på min bank.
Fjällen som jag ser från mitt fönster lyser SNÖVITA i solen...vi hade -1,5 gr i natt.
Kalla nätter, soliga fina dagar på hösten älskar jag.
Kram

Ulla sa...

Det är precis så som man vill att det ska vara och försöka bli själv. Vi får satsa på att bli pantertanter och fortsätta vara hitech och inte notech. Skön söndag!

Bonnfrua sa...

Mormor visade stolt upp dosan igår när vi skypade!
Men det är klart, hon är ju bara 84... :-)

Monica sa...

Men så bra att det FINNS dosor med större siffror! Det måste vara någon, som tänkt till där...
Kram, Monica

Gunilla sa...

Vilka hurtiga föräldrar du har.
Ja har haft dator nu i fyra år och det är så mycket som jag inte kan , totalt handikappadpå det tekniska.

Vad bra att det finns större siffror ochså jag tycker att den vi har är så små tangenter på dosan.

Ha en fin fortsättning på veckan

Kramen/Gunilla

hugan sa...

Ja det var vekligen coolt! Härligt att de får vara friska pigga och frammåt!

Här så tjatar mamma på mej om att jag ska sätta igång hennes internet som hon alltid haft...tror knappast att hon fixar det längre och hur ska man framföra det???

Ha en skön måndag
Kramar

Evatina-beth sa...

Så bra med dessa stora siffror. Det kan man behöva även om man inte är 87 år.

Monica sa...

Tack kära Birgit för din kommentar.
Blir så "rörd" när jag läser om vad "duktiga dina föräldrar är.....har kanske dottern hjälpt till liiiite????
Önskar dig en fortsatt bra vecka.
Kramen från mig.

Anonym sa...

Visst har dottern hjälpt till liiite. Hon är så Gooo..
Kram från mor

Black Iris sa...

Ojojoj, vilka härliga föräldrar du har. Min syster som är 72 år (jag är en liten sladdis på 59) har ingen dator och vågar sig inte på några andra nymodigheter heller.
Hon förstår inget jag pratar om när det gäller datorn eller internet.
Hon på banken undrade nog: klarar de verkligen det här, hihi.
Som sagt , underbara föräldrar du har.

Kram Maidi