torsdag 16 september 2010

Service

Inte ska man klaga på servicen.
Mina föräldrar har sin vallokal en mil bort och inte så lätt att ta sej dit. Men de har ju postbilen som kommer varje dag utanför huset, så varför inte poströsta?
Sagt och gjort, posttjejen fixade blanketter och kuvert som behövdes, ena dagen. Nästa dag kom hon IN och hämtade kuverten, inte behövde de stå och vänta ute inte.
Detta kallar jag fin service, och inga sura miner var det heller, utan med ett glatt leende kom hon in.
Om de röstade rätt, det får framtiden utvisa...


"posttjejen" inne i köket och hämtar kuverten


Kram Birgit

8 kommentarer:

UllaMona sa...

Lantbrevbärning är en toppengrej i glesbygden, hoppas innerligt att de inte hittar på att den ska bort...
SV: Jag tittar bara ibland på IDOL...tycker nästan att det är roligast i början.
Kram

Ulla sa...

Härligt, precis så ska det vara!

Black Iris sa...

Haha, det här var lite roligt att se.
Både jag och "gubben" arbetar på posten men med helt olika arbetsuppgifter.
Han jobbar dagar och jag nätter.
Jag har ofta förr om åren varit med och räknat poströster. I år verkar det vara hur många som helst som poströstar för vi är överhopade.

Kram maidi

Monica sa...

Jättebra! Så ska vi ha det i vårt samhälle! Men vem ska man rösta på för att behålla det?
Det är inte lätt...
Kram, Monica

Birgitta sa...

Vad bra för dina föräldrar som slapp ge sej ut för att rösta.
Vi var inne på kommunhuset och röstade idag, eftersom jag åker till barnen i morron.
Kram Birgitta

71:ans blogg sa...

Får hoppas att Lantbrevbärarna får vara kvar i framtiden. Vi har det också och det är en sån bra service!
Jag har tänkt att rösta på söndag när vallokalerna öppnar...alltså kl. 8.00.

Kram på dig! Millan

Gunilla sa...

Vad bra att posten kan ställa upp på det när det är så lång till postkontoret.


Vi röstade på kommunhuset i förra veckan så det är redan gjort.

Ha en riktigt fin helg


Kramen/Gunilla

Evatina-beth sa...

Vilken mysig bild. Där kan man verkligen tala om röstning i hemtrevlig miljö.
Ha en skön helg,
kram från Eva