söndag 19 september 2010

Porträtt

Som jag skrivit tidigare så fick vi varsitt porträtt av Hugo i somras, som han ritat. Jag fick ett tips av Ulla, tack för tipset.
att jag kunde brodera "gubbarna" han ritat, kul ide´.

Sagt och gjort, här är resultatet.



Visst kan man se likheten. Iaf jag som är stolt farmor


Förra helgen var ju en del av barnbarnen hemma här och då
ritas och målas det ju en hel del, blandat med pärlplattor, pärlhals-och armband
alltid något på gång.
Sitta still och rulla tummarna är bara till för oss som kommit upp i åldern lite tror jag.

Alva kom med en teckning till mej som hamnade på kylskåpet,
när jag tittade närmare på den såg jag ju att hon gjort ett självporträtt,
visst kan man se att det är Alva.
Stolt tjej som fyller tre nu i okt.
(kortet på Alva klippt ur farfars film)


På vår promenad hem då vi hade röstat
passerade vi dessa färgranna träd
mera färger är att vänta nu framöver under hösten,
bara att ta in och njuta.





Kram Birgit




5 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Vad fint det blev med porträtten!
Tänk att jag får tårar i ögonen varje gång jag ser kort på Alva... MInstingen...
Idag är det 22 grader här i solen, och jag ligger i sängen med feber. Trist, när det är fin höst ute. Man vill ju ta vara på det, men det blir nog flera fina höstdagar =)
KRam

Gunilla sa...

Vad roligt att ha teckningarna broderade tänk när barnbarnen blir stora och kunna ta fram dem.
Inramade så blir det kanonfint.

Visst är det en färgsprakande tid som vi har nu det är bara att njuta. Innan alla löven faller av.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Ulla sa...

Åh, vad fina dom blev. Jag var tvungen att titta på mina en stund, det är så härligt. Vilka vackra färger träden har, hösten är också en fin årstid.

Monica sa...

Bra idé, att brodera barnens teckningar! Något att tänka på!
Så fina höstlöv ni har redan! Så långt har vi inte kommit här än!
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Märta sa...

Fina brodreier av barnens teckningar. Mycket bra ide´, något att tänka på när vi får nästa teckning från barnbarnen.
Hoppas att ni får en fin vecka!
kram! Märta