tisdag 7 september 2010

Höst

Dessa underbara höstdagar, visst är de fantastiska. Jag måste bara ta vara på dem och gå ut i skogen en stund, trots att fötter och ben protesterar lite.

Det går lättare att göra de andra sysslorna som pockar på efter att ha fått njuta av Guds underbara natur någon timma.

Fåglar som träter på varandra, hackspett som jobbar, ekorre som hoppar omkring på grenarna, spindelnät som fastnar i ansiktet, myggor som bits, solen som skiner från en blå himmel, det var en liten del av det som jag fick uppleva under promenaden.


En del av stigen jag gick på

Nyponen är mogna.

Lingonen lyser så röda


Ett grässtrå som blivit brunt

Blåklockorna blommar fortfarande så fint


Det var en liten glimt från min promenad

Kram Birgit






5 kommentarer:

Ulla sa...

Fina höstbilder och din nya banner skulle kunna vara Sverigereklam.

Monica sa...

Så härligt det ser ut! Nypon har vi här också, men lingon finns det inte! Jag har knappt sett lingon växa förut!
Och så fin din nya header är!
Ha många fina höstdagar!
Kram, Monica

Gunilla sa...

Hittade hit via Ulla.

Vilken fin header du har riktig höstbild av skogens röda guld.

Skall kika vidare i din blogg
Ha det gott
Gunilla

Evatina-beth sa...

Vilka fina bilder! Vi är också ofta ute och promenerar men jag är ingen bra fotograf så det blir inte så här vackra bilder. Därför är det ju kul att se andras alster.
Hälsn Eva

Evatina-beth sa...

Ja, det är mycket möjligt att vi åt lunch tillsammans i Värnamo. Jag känner ju så väl igen er. Visst var konserten härlig! Larry Ford är verkligen en av mina favoriter.
Kram Eva