tisdag 21 september 2010

Solen finns bakom molnen...

I dag har det varit gråväder här, men så är det ju, ibland sol och ibland grått. Solen finns ju trots allt bakom molnen ändå.

Jag tog fram dammsugaren och skulle städa i dag, typiskt, den strejkade, inte ett ljud kom från den. Kontaktproblem i slangen antagligen, det är en centraldammsugare med strömbrytare på slangen. Gubben får fixa den när han kommer hem på fredag.
Det blev iaf städat där jag hade planerat, skönt.


Utsikt från vårt sovrum i dag,
gråa moln kan också ha sin tjusning
och vara fina


Taggen kunde sova ostört nu när dammsugaren la av.
Han gillar den inte, utan flyr när jag tar fram den.


Gråvädersdag, då passar det ju att plocka fram restgarner,
det får bli raggsockor av det,
kanske någon som vill ha dom, får se.


Kram Birgit





7 kommentarer:

Ulla sa...

Ibland kan det faktiskt vara skönt med gråväderså att man kan vara inomhus med gott samvete. Sticka sockor är en trevlig mormor/farmor sysselsättning.Har man sedan en god bok i öronen är det fullkomligt.

Tigris Predikantan sa...

Du hittar alltid ngt trevligt att göra!
:)

Birgitta sa...

Det är höst nu och det känns verkligen i luften. Jag tål inte småbarnsbacillerna, utan har åkt på en förkylning med rinnande näsa och känner mej inte alls i form. Fattar inte att man inte tål de där små. Det var ju ingen som var sjuk nu. Hade iaf en trevlig helg trots mycket regnskurar.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Monica sa...

Här har vi, för första gången på flera dagar, haft riktigt fint väder idag och jag har varit över på Humlebacken och hjälpt dottern att rensa litet ogräs! Härligt!
Få se om det går att klippa gräset här hemma i morgon...
Kram, Monica

Märta sa...

Idag har vi haft en underbar höstdag! De har varit lätträknade hittills i år.
Skönt med hemstickade raggsockor, är själv lite dålig med att hinna sticka men jag har en mor som alltid stickar. Ha en härlig avslutning på veckan!
Kram! Märta

Gunilla sa...

Stickning har jag inte gjort på jättelänge, det höll jag på med mycket när barnen var små och när barnbarnen började komma.
Men det är ju en fantastisk hobby lätt att ta med sig.

Morgonen började med regn men nu skiner faktiskt solen. Toppen hoppas att helgen blir fin ochså.

Ha en jättefin avslutning på veckan och trevlig helg
Kramen/Gunilla

Black Iris sa...

Såna fina raggsockar finns det alltid någon som blir jätteglad över.
Grått och trist har det varit även här några dagar men idag gick jag ut i bara en t-shirt på min hundpromenad.
Det varierar verkligen så här års.

Kram Maidi