fredag 3 december 2010

Duktig ?

Jag tycker jag har varit duktig i dag. Får man säga så i detta jantelagens land?? Men jag tycker det.
Efter att varit både trött, seg och haft lite ont både här och där i veckan, kom jag till skott i dag och bakade ett par sorters kakor till jul (behövs det kakor? njaä ). Fast visst är det gott att ha någon kaka att bjuda på.
Även kåldolmar och köttbullar blev gjorda. De blev riktigt goda.

Har även skottat snö ett par omgångar.
Helt plötsligt tittade solen fram och det blev så fint ute. Det är knappt solen orkar över trädtopparna här, men solen lyste upp träden hos grannen. Jag blir alltid så glad och varm i hjärtat när solen tittar fram.


Solen finns bakom träden och lyser så fint hos grannen.

Vår adventsgran igen,
ytterligare lite mera snö på den än förra helgen.

Önskar er alla en skön 2:a advent


Kram Birgit



9 kommentarer:

Monica sa...

Oj, vad duktig du har varit! Själv har jag inte gjort något julpyssel än; kom ju nyss hem...
Såå vackra vinterbilder du visar!
Kramar, Monica

Monica sa...

Kära Birgit, klart du får säga att du varit duktig! För det har DU men råge varit. Går du på batterier? kan du inte "skicka" över liiiite energi till mig? För här är det allt segt....men vi åker ju bort snart.
Tack även för de vackra vinterbilderna!
Var rädd om dig & önskar dig en trevlig andra Advent,
Kram från mig.

UllaMona sa...

Självklart att man får säga att man har varit duktig om man tycker det.
Jag tänkte vara duktig och baka lite idag men det kom en stor matthet i kroppen så jag orkade inte...känner mig varannandagssjuk...jag skyller på parasiten i vattnet.
Ha en fin 2:a advent.
Kram

Polargrevinnan sa...

Hej Mor Tuta!
Blev nyfiken vem som låg bakom den här bloggen. Trevligt tycker jag och fina bilder du har. Jag har också fått samma award som du och skall väl "ta hand" om den någon gång.
I morgon tänder vi det andra ljuset och jag hoppas du får en fin
2:a advent.På återseende.
Kram Viola

Black Iris sa...

Självklart är det "duktigt" när man ställer sig och bakar kakor. Jag älskar småkakor och skulle vilja få den där riktiga inspirationen att tillverka några sorter också.
Ha en skön helg

Kram Maidi

Ulla sa...

Visst får man säga positiva saker om sig själv. Det är väl härligt att bli stor och trygg i sig själv och våga stå för det. Ta en kaka och njut när du tänder andra ljuset imorgon.

hugan sa...

Oja du har varit jätteduktig!! Klart du ska stå för det :-) åh kåldolmar som är så gott..!!

Fint med så mycket snö i granen, här är det fortsatt bara kallt, ett tunt lager snö bara, snökanonerna går för fullt...nästa vecka är det tänkt att backen ska öppnas här, långt efter södra Sverige! Konstigt och trist tycker jag som saknar snön!

Monica sa...

Tack för titten hos mig. Du vet Birgit....den där extra blinken med ögat....och ugnen blev min...*fniss*....
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kram

Märta sa...

Visst måste man få tycka att man är duktig. Här har det inte blivit något bakat ännu.
Fin adventsgran du har, det är så fint med alla ljus som lyser överallt!
Ha det gott!
Märta