torsdag 9 december 2010

Snöredskap

Tänk att en snöskyffel ska vara så åtrovärd att det är svårt att få tag i en. När man kommer till affären så säger de :"Alla snöredskap är slut, svårt att få fram nya, men ev nästa vecka kommer något".
Nästa vecka var i dag, så jag begav mej till butiken, jodå, det fanns tre snöskyfflar kvar, men inte i plast som var det jag ville ha. De i plast var visst svåra att få fram, så det blev en i aluminium som kom med hem, dyr och tyngre än den jag hade önskat.

Det är lättare att skotta med en av plast tycker jag. Fast är det mycket snö använder vi ju snöslungan, men det blir ju alltid lite "finlir" som måste till också.
Jag hoppas inte skyffeln behöver användas än på ett tag, får väl se.


Här har det varit svårt att få tag i snöredskap ända sedan förra vintern. Snöslungorna var slutsålda i september, sägs det.

Tur kanske att vi bott i hus så länge att det mesta finns, men vissa saker blir ju utslitna och går sönder.



Taggen sitter på sin favoritplats i fönstret och kollar.
Nyförvärvet


När jag var i Avesta för ett par veckor sedan,
fick jag dessa tofflor av Seth och Maria.
Inte vilka tofflor som helst,
utan ett par som man värmer i micron och sedan tar på sej.
Såååå skönt när fötterna värker,
sitta högt med fötterna och så dessa varma tofflor,
det är kalas det.
Något att rekommendera trötta husmorsfötter.






Kram Birgit


4 kommentarer:

Ulla sa...

Jo minsann nu krävs det ordentliga grejer när vi är ett vinterland igen. Härliga tofflor, vetekornsvärme är riktigt skön och stannar länge.

Monica sa...

Ja, här har det också varit brist på snöskyfflar - konstigt att de inte skaffat hem efter förra vintern!
Ha det så bra, kram, Monica

Monica sa...

Taggen sitter så fint i fönstret under stjärnan. Birgit sitter högt med fötterna i varma tofflor. Bättre kan de väl inte bli...?
Var rädd om Dig & varm kram från mig.

hugan sa...

Har en karl som jobbar med sånt, de ringer kors o tvärs ifrån o frågar om olika snöredskap, men t o m här uppe är de slutsålt på snöslungor! Förstår inte att de inte kör dygnet runt på fabrikerna, det borde vara guldläge för affärerna tycker man...

Taggen är iaf sötast där han sitter! Och vilka härliga tofflor! Bäde till färg o funktion :)