måndag 20 december 2010

Snart jul

Nu är det snart ett år sedan jag fick min blogg. Jag var allt lite fundersam först, tjejerna hade fixat iordning allt så det var ju bara att sätta igång.
Det har blivit en hel del inlägg och många vänner har jag fått. Alltid lika roligt när man får kommentarer, som att kommentera själv. Intressant att se vad som händer hos er också.

Så är det visst jul snart också, lite bestyr har väl alla, mer eller mindre.
Här har det fixats lite mera köttbullar och så några rulltårtor som ska bli tågtårta till femårskalaset på juldagen.
Lite städning hos föräldrarna och så är det mesta klart, bara att invänta julefriden sedan.

Gubben min och jag tog en promenad i kylan när det blivit mörkt i dag, tog med kameran och knäppte lite bilder.


Tomtemor står utanför blomsteraffären och hälsar välkommen

Cafe´Columbia, ett av de äldsta husen i byn.
Ett mysigt fik, lågt till tak, snett och lite skevt inne. Finns även ett emigratmuseum där.
Förr var det apotek och bank.
Huset ligger alldeles vid gatan, som är genomfarts led.


Det har varit halt på vägarna i dag, ambulansen ryckte ut och körde förbi oss.
Syns lite blåljus när den passerar järnvägen


Vid torget har den här lilla kyrkan satts upp. Den lyser så fint hela julen.
Man kan gå in i den om man är ödmjuk och böjer sej lite

Reklam för vår jätteduktiga fotograf.
Lyser fint i mörkret iaf


Granen som står på torget.
Önskar er alla en bra julvecka.
Här blir det full fart i jul men barn och barnbarn
får se när vi hörs igen
Kram Birgit





6 kommentarer:

hugan sa...

Ettårs jubileum på bloggen! Grattis!
åh vilka idylliska och jättefina bilder! Ha nu en skön och fin jul med hela familjen!

Birgitta sa...

Grattis till att du bloggat ett år. Visst är det roligt att få så många nya vänner och "resa" omkring i vårt land och även utomlands och se hur alla har det.
Gamla Kisa är sej likt tycker jag.
Vad roligt med jul och barnkalas hos dej. Här får maken och jag fira jul själva, eftersom julen är kort och vägarna är hala och snöiga. Så det kommer att bli en lugn helg och det kan vara skönt det också.
Nu önskar jag dej en riktigt GOD JUL och hoppas att du varit snäll så tomten kommer till dej.
Kramisar Birgitta

Berith sa...

God Jul till hela familjen Kindevåg inkl Dina föräldrar, Birgit. Läser Din och Marias bloggar med stor behållning. Ni är ju så duktiga fotografer också, både Du Birgit och dottern!
Kram från Stenbloms i Lambohov

Evatina-beth sa...

Härliga bilder med fin julstämning. Men det gäller att gå försiktigt i halkan.

UllaMona sa...

Grattis till ett-årsbloggen.

Önskar dig en riktigt fin och vilsam jul med barn och barnbarn. Själv ska jag fira julafton hemma hos barnbarnet Nore.

Det är mycket trevligt att ha dig som bloggvän.
God Jul
Kram

Ulla sa...

Grattis till ditt första år, nästan detsamma hos mig och barn som hejat på. Det såg idylliskt ut längs er promenad. En God och skön jul till dig och de dina!