fredag 10 december 2010

Vita vidder

I dag styrde jag kosan mot slätten, till äldsta dottern för att umgås några timmar.

Själv bor jag ju i kuperad skogsbygd. Så här års har solen svårt att ta sej över trädtopparna här. Det är ju så underbart vackert med snö och sol tycker jag.

När jag for i väg i morse var det ca 12 grader kallt, klarblå himmel och solsken. Oh, vad jag njöt av allt vackert.
Resan började med att vägen var kantad av snöklädda träd, vartefter resan fortskred blev landskapet mer och mer öppet, snön var inte lika djup, det glittrade som kristaller utmed vägen.
Så var jag framme där det verkligen är vita vidder.

Här kommer en hel bildkavalkad.

Dottern i full action,
undrar om småfolket hjälper till i snösvängen??

Snöbelagt ladugårdstak

Några ensamma frökapslar


Rådjursspår var det gott om

Häftigt "häng" av snö i ett hörn.

Tiger mötte oss och ville gosa lite

Hästekipage ute på träning trots kylan

Vinterväg

En kall, solig och skön stund hade vi ute
dags att gå in och värma sej.
Tack för en mysig dag Åsa


Så bar det av hemåt med en hel del potatis i bagaget som skulle levereras på ett par ställen.
Fredagseftermiddag = mycket trafik, men allt gick bra,
och jag kom hem lyckligt och väl.



Ha en skön fredagskväll

Kram Birgit



11 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken härlig tur du verkar ha haft otroligt fina bilder med massor av snö.
Nedersta bilden är som tagen ur en vinterkatalog. Fantastiskt fin.
Ja nu hoppas jag att julen är snabbt överstökad och att vårvintern kommer med mycket sol och gnistrande snö. Så att jag kan sitta ute och njuta av solvärmen.

Ha en jättefin helg
kram/Gunilla

Monica sa...

Vilken underbar vinter utflykt! Sedan att träffa dottern förhöjde säkert din vackra vinterdag.
Underbara bilder tar du också!
Var rädd om Dig och hoppas att din helg blir bra.
Kram från mig.

hugan sa...

Javisst är det härligt och vackert med vinter! Lagogm utflykt det där :)
Ha nu en skön helg!

Bonnfrua sa...

Tack för en härlig dag! Urtjusiga bilder!

Monica sa...

Jättefina vinterbilder! Men jag, som inte gillar vintern, börjar redan bli trött på all snö, och längtar till våren!
Ha en fin helg!
Kram, Monica

Black Iris sa...

Såå vackra vinterbilder och vilken härlig utflykt du var på.

Kram Maidi

Ulla sa...

Det var en fin utflykt och ett riktigt bildbevis på vintersverige. Trevlig helg!

Märta sa...

Mysigt med ett besök hos barn o barnbarn!
Längtar själv efter mina.
Önskar dig en härlig helg!
Märta

Birgitta sa...

Så trevligt att kunna sticka iväg några timmar för att hälsa på. Fina bilder du tagit.
Hörde att det är gott om snö i K. och halkigt i backarna. Vi har så kallt hos oss, så det är skönast att vara inne.
Önskar dej en trevlig tredje advent.
Kram Birgitta

Felix sa...

Verkligen härliga vinterbilder! Märkligt att nödrivan som hänger från taket inte faller ner...

Ha en fortsatt härlig tredje advent!

Soliga hälsningar
Elisabet

Felix sa...

Snödrivan skulle det förstås vara... :-)

Adventshälsningar
Elisabet