onsdag 22 december 2010

God Jul

Jag önskar er alla vänner en riktigt skön och fridfull jul.
Nu är det bara en dag kvar och jag tar det bara lugnt nu, jätteskönt, skinkan är klar och granen klädd.

I morgon börjar barn och barnbarn droppa in. Hoppas att snöovädret som är utlovat inte når hit, jag vet det är egoistiskt att tänka så. Barnen kommer ju norr ifrån och där ska det ju inte snöa. Vägarna här är glashala. många avåkningar har inträffat här idag, men inga personskador.


Här väntar en stor sparkstöttingpark på att få bli utnyttjad, sparkföre är det ju och backar finns, så det kommer säkert att bli roligt för telningarna.


I går var jag hemma hos föräldrarna och fixade med lite städning,
kameran var med och den kom fram när solen visade sej.

Bilder från mitt barndomshem
Portalen från vägen och från trappan

Lilla granen färdigklädd,
inga klappar under, men kort på barnbarnsbarnen


Fuskgranen hemma hos oss är också färdigklädd,
Skönt att slippa barr, fast den doftar ju inte .
Barnen knorrar allt lite att vi fuskar, men, men....


Taggen får vara med och önskar er alla
en riktigt

GOD JUL





julekramar Birgit



7 kommentarer:

hugan sa...

Önskar dig en härlig jul med alla barn o barnbarn!

O hälsa rara taggen :)

Märta sa...

Önskar dig och de dina en Fridfull julhelg!
Tack för omtanke i bön, ska till läkaren i morgon den 23:e igen.
Kram! Märta

Monica sa...

Också jag ska be att få önska dig en GOD JUL med hela familjen! Vi ska också fira med alla barn och barnbarn, det ska bli härligt!
Stor julkram, Monica

Anita sa...

Nu har ni några mysiga dagar framför er med alla små och stora besökare från när och fjärran!
Vi här i Skärstad vill önska Er en riktigt God Jul!
Kram Anita

Birgitta sa...

GOD JUL vill jag önska dej också.
Vi eldar på i pannan för att hålla värmen. Svinkallt ute. I år skippar vi julgranen. Har granris på spiskåpan istället. Firar en lugn jul på tu man hand i år.
Julkramar Birgitta

Ulla sa...

God Juloch hoppas ala kommit fram säkert. Vi har snö i Danmark också.

Black Iris sa...

Önskar dig en underbar fortsättning nu efter julens bestyr.

Kram Maidi