torsdag 15 september 2011

Cykeltur

Efter några blåsiga dagar så blev det en fin skön dag i dag.
Alldeles ypperlig för att ta en promenad eller cykeltur. Gubben min ville gå sin runda i skogen, som jag har svårt att gå nu.

Men jag har ju införskaffat en så bra cykel, så den fick bli mitt sällskap i dag.
Jag behövde ringa ett samtal egentligen, men det blev ett besök istället.

Så jag rullade utför backarna här, den första kilometern, nästan. Det blir ju uppför hem....
Väl framme, blev det både eftermiddagsfika och en lång pratstund.

Med mej hem hade jag svamp i min cykelkorg, de hade plockat 66 kilo! svamp. Oj, och jag som hittat till varsin macka åt oss.

Jag passerade en stubbåker och där blommade det
blåklint, påminner om sommaren.

Jag cyklade på den större trafikerade vägen några km.

Lite får gick och betade och tittade upp och bräkte när jag åkte förbi dom.

En björk har hamnat i ån efter blåsten som drog förbi nu i veckan

Höstfärgerna börjar visa sej.

Ytterligare ett vattendrag jag passerade,
solen lyste så fint i vattnet och bland träden.
Blir inte lika fint på bild som jag upplever det i verkligheten

Bilden tagen från samma plats men åt andra hållet.
Jag står på en mur där det fanns dammluckor förr.

På väg uppför backarna hem,
det är nedre delen av kyrkogården och så Borgarberget.
Nu är det bara uppför resten av vägen hem, så jag får gå sista biten.
Hemma väntar gubben min,
han hade kommit hem från sin promenad strax före mej.



Önskar er alla en skön afton
Kram Birgit

9 kommentarer:

Ulla sa...

Det var en fin tur! Bra att du hittat ett så bar substitut när inte apostlahästarna vill.

Susanne sa...

Ja du visst är hösten vacker med alla färger,,Kram

Monica sa...

Åh, så vackert det är där du bor!
Och så duktig du är på att fota det vackra!
Skönt att du kan cykla, när det är problem att gå!
Själv har jag det tvärtom, Efter min yrselsjukdom vågar jag tyvärr inte cykla längre, men gå kan jag!
Tack för vackra höstbilder!
Kram, Monica

Märta sa...

Visst kan hösten vara vacker! Fina bilder du bjuder på!
Jag har inte hunnit ta itu med uppdraget jag fick av dig men det kommer.
Ha nu en riktigt fin helg!
Kram! Märta

Christina sa...

Vilken härlig cykeltur! Det är så skönt att stormen har lagts sej och att tom solen skiner i dag. Det var längesen sist./Christina

Anonym sa...

http://www.stickatillbarbie.se/ Det här tror jag att du letar efter. Trevlig helg och stickning!

Black Iris sa...

Du verkar bo precis så som jag drömmer om att få bo och vilken underbar cykeltur du var ute på..
Jag måste bättra mig och komma ihåg att ta med kameran när jag är ute med hunden för det finns ju så mycket fint att ta bilder på..

Kram Maidi

Birgitta sa...

Vilken fin cykeltur och vad mycket svamp. Vilket härligt väder vi haft idag, även om det startade med frostig ruta. Solen har lyst över alla glada vävare som samlats i Borås. Nu är jag trött både i huvud och ben och rygg. Ska sova en stund nu för att dra vidare till barnen i morron bitti.
Kram Birgitta

hugan sa...

Vilken härlig tur! Ja nu börjar minsann löven skifta i färg, riktigt fint, extra fint i solsken förståss!